kundservice


Välkommen till Decathlons kundtjänst!
Nedan hittar du svar på många av de vanligaste frågorna vi får. Skulle du inte hitta svar på din fråga är du mer än välkommen att mejla oss på kundservice_online@decathlon.com eller ringa oss vardagar mellan 10:00 - 18:00 på 08 - 28 13 34. Frågor ställda till vår kundtjänst gällande köp eller reklamationer besvaras vardagar inom 48 h.


Vanliga frågor

Finns produkten i lager i butik?

Som kund kan du dessvärre inte se själv på vår hemsida om en vara finns i lager i butik. För att ta reda på lagerstatus för en produkt ber vi dig därför att kontakta butikerna direkt och fråga personalen där - de har stenkoll! Ha gärna produktens referensnummer tillhands när du ringer, då går det fortare för dem att hitta produkten. Telefonnumret till Decathlon Kungens kurva är 08-710 88 00.

Produktens referensnummer hittar du på produktsidorna på decathlon.se, i högerspalten intill Facebooks gilla-knapp.

Hur handlar jag på decathlon.se?

Du måste ha en svensk bostadsadress för att kunna shoppa online, vara minst 18 år samt registrera ett Decathlon-konto (ett konto skapar ni enkelt och smidigt, antingen innan order läggs eller under tiden, se Beställning).

När du har hittat de varor du vill köpa klickar du på ikonen ”Lägg i varukorg”. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till kassan där du väljer fraktalternativ och hur du vill betala (med kontokort, Klarna fakturabetalning eller e-check).

När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via e-post. Vi skickar ytterligare ett mail när dina varor är leveransklara. Du kan även följa din beställning genom att logga in på Mitt Konto.

Hur lång är leveranstiden?

Vanligtvis har vi en leveranstid på mellan 6 – 9 arbetsdagar, men ibland kan det ta lite längre tid beroende på lagerstatus. Den uppskattade leveranstiden för just din order ser du när du väljer leveranssätt. Skulle en vara i din order ha ett senare leveransdatum än dom andra varorna är det det senare datumet som gäller då vi sampackar alla våra ordrar. Det uppskattade leveransdatumet anges både i varukorgen, i kassasteget samt på din orderbekräftelse.

Vilka leveranskostnader tillkommer när jag handlar online?

Leveranskostnaden beror på var och hur du väljer att ta emot ditt paket:

Våra fraktavgifter är
0 kr för leverans till närmaste postombud vid köp över 649kr. Paketet måste därför uppfylla PostNords mått- och viktregler för ombudsleverans (vikt på max 20kg, sammanlagd längd max 1,5 m)
0 kr vid upphämtning i vår click-and-collect disk i våra butiker (gäller paket av alla storlekar)
49 kr för små produkter till närmaste postombud
119 kr för hemleverans av små produkter
399 kr för hemleverans av stora produkter (under 2,5 meter i längd)
999 kr för hemleverans av extra skrymmande produkter (över 2,5 meter i längd, såsom kajaker)

Vilka betalsätt kan jag välja mellan på decathlon.se?

För närvarande har vi fyra olika betalsätt: kortbetalning, fakturabetalning, presentkortsbetalning samt betalning med e-checkar.

För betalning med kort så accepterar vi VISA och Mastercard.

Betalning med faktura görs i samarbete med Klarna AB. Med detta alternativ kan du välja att betala på avbetalning.

Presentkort kan endast köpas i butik men kan användas som betalmedel på vår e-handel såväl som i butik. För köp online behöver du pinkoden som finns på baksidan av presentkortet.

E-checkar mejlas till dig som är medlem och som har handlat hos oss för 2500 SEK eller mer. Du tjänar in bonuspoäng på varje köp du gör hos oss som medlem, läs mer här.



Läs mer om våra betalsätt under fliken "Betalning", i menyn till vänster.

Hur fungerar min e-check?

E-checkar mejlas till dig som är medlem och som har handlat hos oss för 2500 SEK eller mer. Du tjänar in bonuspoäng på varje köp du gör hos oss som medlem, läs mer här.

Du kan använda din e-check både online och i våra butiker. På decathlon.se finns e-check som ett betalalternativ. Du kan självklart använda hela checken med en gång, eller välja att endast använda delar av checken. Valet görs i utcheckningen.

Du använder din e-check enkelt genom att lägga de önskade varorna i varukorgen, sedan klickar du på Till Utcheckning.

Under rubriken Betalsätt finns sedan E-check som ett val. Klicka på den och skriv här in ditt checknummer samt pinkod.

Beloppet dras sedan av på totalsumman. Du kan sedan välja att betala resten med fler bonuscheckar eller kontokort.

Vad är Decathlons Retur- och Bytespolicy?

Returer online
Du har alltid 90 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 90 dagar från att du mottagit ditt paket.

När din retur är inskickad, kontrollerad och godkänd hos oss får du din återbetalning inom 7 dagar. Behandlingen av din retur sker så fort den kommer in men vi reserverar oss för max 14 dagar som är högst tillåtna antal dagar enligt lag gällande återbetalning. Logga in på Mitt Konto för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas. Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Decathlon står alltid för returkostnaden, oavsett om du returnerar hela ordern eller endast delar av den.

Byten online
Se till att varorna du vill byta är oanvända och att alla etiketter sitter kvar. Om du vill byta till samma vara i en annan storlek eller färg lägger vi inte på någon ny leveransavgift. Decathlon står för fraktkostnaden vid alla byten.

Skadade varor och felplock
Gäller det en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi självklart också för returfrakten. Kontakta oss alltid om detta sker. Vid transportskador, d.v.s. om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det, skall du anmäla det på plats vid det angivna utlämningsstället. Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss måste du ändå först hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss enligt ovan.

Återbetalning
Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Detta gäller även om du inte returnerar hela din order.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. Har du betalat via e-check sätts det automatiskt över nya poäng.

Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Kan jag returnera en vara jag köpt online i en fysisk Decathlon-butik istället?

Det går bra att returnera en vara i våra fysiska butiker. Läs gärna vår Returpolicy (under fliken Returer & Byten i menyn till vänster) innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

Observera att om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Vilket belopp återbetalas när jag returnerar en del av/hela ordern?

Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Detta gäller även om du inte returnerar hela din order.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. Har du betalat via e-check sätts det automatiskt över nya poäng.

Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (till höger, precis intill storleksalternativen)

Hur lång garanti har ni på era produkter?

Hos Decathlon erbjuder vi en garanti på 2 år och uppåt. Läs mer om våra garantier under fliken Garantier i menyn till vänster.

Hur länge erbjuder decathlon.se öppet köp?

Decathlon.se erbjuder tre (3) månaders öppet köp/bytesrätt.

Hur får jag information om Decathlons erbjudanden och nyheter?

Enklast och smidigast genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Längst ner på vår hemsida finns ett blått fält där du kan fylla i din e-postadress.

Du kan även bli medlem hos oss och ange att du vill ta emot information via e-post.

Vad händer om en vara blir skadad under transport?

Decathlon ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Upptäcks transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet så finns alltid valmöjligheten att skicka tillbaka det direkt eller kontakta kundtjänst för att lösa problemet i efterhand.

Vilket ansvar tar Decathlon för miljö och samhälle?

Decathlon tillverkar produkterna på miljövänligt sätt: med miljövänliga material, utan onödiga förpackningar i butiken (t.ex. skickas skorna utan "kartongboxar") och med optimerad transport - precis som IKEA. För mer information om hur Decathlon arbetar internationellt med miljöarbete, klicka här.

Beställning

Hur handlar jag på decathlon.se?

Du måste ha en svensk bostadsadress för att kunna shoppa online, vara minst 18 år samt registrera ett Decathlon-konto (ett konto skapar ni enkelt och smidigt, antingen innan order läggs eller under tiden, se Beställning).

När du har hittat de varor du vill köpa klickar du på ikonen ”Lägg i varukorg”. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till kassan där du väljer fraktalternativ och hur du vill betala (med kontokort, Klarna fakturabetalning eller e-check).

När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via e-post. Vi skickar ytterligare ett mail när dina varor är leveransklara. Du kan även följa din beställning genom att logga in på Mitt Konto.

En vara i min shoppingbag var plötsligt slutsåld när jag kom till kassan, hur är det möjligt?

Vårt lager uppdateras i realtid så är det en populär vara så finns möjligheten att varan har hunnit bli slutslåld innan ni kommit till sista delen av utcheckningen.

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (till höger, precis intill storleksalternativen)

Jag vill beställa åt ett företag, hur bär jag mig åt?

Då skapar du helt enkelt ett företagskonto. Det är lika enkelt som att skapa ett personligt konto. Skapa ett konto kan du göra i orderprocessen när du är redo att betala. Det som behövs är endast en e-post, företagsnamn samt organisationsnummer.

Företagets registerade bolagsadress och organisationsnummer måste även stämma överens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.

Hur fungerar orderbekräftelsen?

En orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du skickat din order.

Hur får jag tag på min orderstatus?

Din order är sökbar först när det har skapats ett kollinummer på den. Ditt kollinummer visas under Mitt Konto när den skickas från oss.

Vi skickar även ett leveransmail som heter "Din order är skickad till dig" när paketet lämnar vårt lager där man kan följa paketet via samma nummer.

Jag har problem med att placera min order. Hur kan jag få hjälp?

Kontakta kundtjänsten så kan de guida dig för att lägga en order.

Vår kundtjänst är öppen 10:00-18:00 via telefon på nummer 08-28 13 34. Du kan även mejla oss närsomhelst på adressen kundservice_online@decathlon.com.

Kan jag ta bort/lägga till varor eller ändra i en beställning?

Kontakta vår kundtjänst om du önskar modifiera din order. Förutsatt att din order inte är under behandling hos vårt lager finns möjlighet att modifiera. Med modifiering menas att det går bra att ta bort varor samt ta bort hel order. Tyvärr kan vi inte lägga till varor på en redan befintlig order utan istället måste en ny order göras.

Kan jag makulera/stoppa min order?

Förutsatt att din order inte har hunnit gå under behandling hos vårt lager finns möjligheten att stoppa din order. Kontakta därför vår kundtjänst så snabbt som möjligt!

Vill du inte ha ditt paket så har du fri returrätt men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket från ombudet för att du inte ska få en straffkostnad för outlöst paket.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket inom 14 dagar?

Har du valt butik som utlämningsställe så finns ditt paket kvar i minst 14 dagar, om du hör av dig kan vi låta det ligga kvar lite längre. Vi kontaktar dig alltid innan vi plockar bort ditt outlösta paket.

Om paketet är skickat till ombud/hemleverans: Väljer du Postombud är liggtiden 14 dagar, sen returneras det till vårt lager. För paket som inte hämtas ut hos ombud förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Vart vänder jag mig för mer information om en specifik produkt?

Om du vill ha mer information om en specifik produkt än vad som är beskrivet på hemsidan vänligen kontakta våra fysiska butiker. Du blir då kopplad till relevant avdelning och får prata med en kunnig säljare för den produkt som du är intresserad av. Numret till Decathlon Kungens kurva är: 08-71 08 800.

Hur tar jag reda på om en vara finns i lager i er fysiska butik?

För att få reda på om en vara finns i lager i vår fyskiska butik i Kungens Kurva så ber vi er att ringa till vår kunniga personal på 08-71 08 800.

Leverans

Hur lång leveranstid har decathlon.se?

Vanligtvis har vi en leveranstid på mellan 6 – 9 arbetsdagar, men ibland kan det ta lite längre tid beroende på lagerstatus.

Den uppskattade leveranstiden för just din order ser du när du väljer leveranssätt. Skulle en vara i din order ha ett senare leveransdatum än dom andra varorna är det det senare datumet som gäller då vi sampackar alla våra ordrar. Det uppskattade leveransdatumet anges både i varukorgen, i kassasteget samt på din orderbekräftelse. Tänk på att vi endast levererar inom Sverige.

Våra närmsta lager ligger utanför Sverige vilket påverkar leveranstiden.

Vad kostar frakten?

Leveranskostnaden beror på var och hur du väljer att ta emot ditt paket:

Våra fraktavgifter är
0 kr för leverans till närmaste postombud vid köp över 649kr. Paketet måste därför uppfylla PostNords mått- och viktregler för ombudsleverans (vikt på max 20kg, sammanlagd längd max 1,5 m)
0 kr vid upphämtning i vår click-and-collect disk i våra butiker (gäller paket av alla storlekar)
49 kr för små produkter till närmaste postombud
119 kr för hemleverans av små produkter
399 kr för hemleverans av stora produkter (under 2,5 meter i längd)
999 kr för hemleverans av extra skrymmande produkter (över 2,5 meter i längd, såsom kajaker)

Hur hittar jag mitt leveransdatum?

I Varukorgen och i Kassan får du alltid aktuell information om när dina varor beräknas komma fram. Om varorna du beställer har olika leveranstid kommer hela din order att komma samtidigt vid senaste varans förväntade leveransdatum.

Jag la en beställning nyss men har inte fått paketet än, kan jag lägga en ny beställning och få den i samma paket?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr varken lägga till varor eller slå ihop med annan order. Du får helt enkelt placera en ny order om du önskar köpa något mer.

Var kan jag hämta mitt paket?

När du handlar från oss kan du själv välja var du vill hämta ditt paket. Det finns en mängd utlämningsställen över hela Sverige och de flesta har öppet både kvällar och helger. I Kassan får du förslag på utlämningsställen som ligger nära din bostad. Om du hellre vill hämta ditt paket någon annanstans kan du enkelt söka fram ett utlämningsställe som passar dig bättre.

Hur fungerar Click & Collect?

Placera din order online och få den levererad direkt till våra butiker, helt utan kostnad! När din order är redo att hämtas ut får du ett mail av oss, skriv gärna ut detta när du hämtar ut ditt paket.

Vi ber dig att ta med giltig legitimation + ordernummer vid uthämtning. När vi meddelat att din order finns färdig att hämta har du åtminstone 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket, meddelar du oss kan vi låta paketet ligga lite längre. Vi meddelar dig alltid innan paketet plockas bort.

Hur fungerar hemleverans?

Postnord levererar hem till mottagarens dörr/port fram till klockan 17.00 på dagen, tider kan variera beroende på din leveransort. Du som kund aviseras via sms eller telefon: leveransdag bestäms i samråd med Postnords kundtjänst, inte Decathlon. Postnord levererar innan arbetsdagen är slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2-3 timmar.
OBS: Notera att endast du som beställare kan ta emot ditt paket. Vid ändrat förfogande tillkommer en kostnad om 180kr.

Jag missade min hemleverans! Vad händer nu?

Skulle du missa den bokade tiden för hemleverans ber vi er att kontakta PostNords kundtjänst för bokning av ny utkörning:
Telefonnummer till PostNord: 0771 - 33 33 10.

Levererar ni utomlands?

Nej, vi levererar endast inom Sverige.

Kan jag spåra mitt paket?

Så fort vi packat din order så skickar vi ett mail till dig med all leveransinformation. När du fått detta e-mail kan du följa din order genom att logga in på Mitt Konto och titta under Mina Ordrar. Har du valt hemleverans eller leverans till ombud kan du även använda det spårningsnummer som du får i det mail du får när ordern är skickad. Med det spårningsnumret kan du spåra ditt paket på PostNords hemsida ca 2 dagar efter att ditt paket skickats.

Hur blir jag aviserad om leverans?

Du får en avisering som visar när du kan hämta paketet på det utlämningsställe du valt. Vi skickar i första hand aviseringar via SMS (om mobilnummer finns angett)

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?

Väljer du Click&Collect har du minst 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket. Kontakta oss om du vill att paketet ska ligga kvar lite längre. Vi kontaktar dig alltid innan paketet plockas bort.

Väljer du Postombud är liggetiden 14 dagar sen returneras det till vårt lager. För paket som inte hämtas ut hos ombud/terminal förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Returer & Byten

Hur länge har jag öppet köp på decathlon.se?

Decathlon erbjuder tre (3) månaders bytesrätt/öppet köp på varor köpta på decathlon.se.*

*Vissa varor inom säkerhet kan inte returneras/bytas. Läs mer om detta på frågan "Går alla varor att returnera?" länge ner på denna sida samt i våra köpvillkor.

Vad är Decathlons Retur- och Bytespolicy?

Returer online
Du har alltid 90 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 90 dagar från att du mottagit ditt paket.

När din retur är inskickad, kontrollerad och godkänd hos oss får du din återbetalning inom 7 dagar. Behandlingen av din retur sker så fort den kommer in men vi reserverar oss för max 14 dagar som är högst tillåtna antal dagar enligt lag gällande återbetalning. Logga in på Mitt Konto för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas. Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Decathlon står alltid för returkostnaden, oavsett om du returnerar hela ordern eller endast delar av den.

Byten online
Se till att varorna du vill byta är oanvända och att alla etiketter sitter kvar.

Skadade varor och felplock
Gäller det en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi självklart också för returfrakten. Kontakta oss alltid om detta sker. Vid transportskador, d.v.s. om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det, skall du anmäla det på plats vid det angivna utlämningsstället. Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss måste du ändå först hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss enligt ovan.

Återbetalning
Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Detta gäller även om du inte returnerar hela din order.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. Har du betalat via e-check sätts det automatiskt över nya poäng.

Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Hos oss ska det vara enkelt att både handla sina varor och returnera sina varor, eller göra ett byte om man önskar det. Vare sig man önskar en retur eller ett byte så vill vi gärna veta varför.

För att göra en retur loggar du först in på Mitt konto här på hemsidan. Under "Mina Ordrar" finns menyvalet "Gör en Retur". Klicka i denna och välj sedan det ordernummer som innehåller de varor du vill lämna tillbaka. Följ instruktionerna som följer och skicka sedan in din retur. När vi godkänt din förfrågan kommer det dyka upp i din orderstatus (orderstatusen hittar du när du loggar in på Mitt konto här på hemsidan). Sedan inom 24 timmar, kommer det en retursedel till din e-mailadress - kontakta oss om du inte har möjlighet att skriva ut din retursedel så skickar vi den via post istället.

Retursedeln ska sättas synligt på paketet för att din retur ska skickas kostnadsfritt.

Har du valt att returnera en vara/flera varor och ordern är betalad med kort återbetalas du till det betalkortet som användes vid betalning.

Har du valt att betala ordern via Klarna faktura gäller följande:
Är fakturan redan betald så återbetalar Klarna dig för returen.
Är fakturan ej betald, tas varan som är returnerad bort från fakturan. Observera att Klarna EJ skickar en ny faktura till dig efter att en retur registrerats. Kontakta gärna Klarna direkt för ytterligare information: 08-120 120 10.

Kan jag returnera en vara jag köpt online i den fysiska butiken istället?

Det går bra att returnera en vara i våra butiker. Läs gärna vår Returpolicy (under fliken Returer & Byten i menyn till vänster) innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

Observera att om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Går alla typer av varor att returnera?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.

Vid retur av fullständig order inom 3 månader för köptillfället står Decathlon för returfrakten. Kontakta oss för utfärdande av retursedel. Returnerar du delar av din order står du som kund för returfrakten.

Av säkerhetsskäl accepterar vi inte retur av säkerhetsutrustning såsom: Klätterselar, karbinhakar, hjälmar (oavsett typ).

Hur gör jag en reklamation?

Reklamation görs genom ditt personliga konto på hemsidan och kontakt med kundtjänst. Vänligen kontakta kundtjänst och om möjligt bifoga bilder på den felaktiga/defekta varan. Under "mina ordrar" så kan du enkelt klicka dig in på din order och skapa en retur. När varan inkommit till oss så kommer återbetalning ske genom det betalningssätt som du använt i din order så fort utredningen av reklamationen är godkänd.

Decathlon följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara.

Decathlon förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vid reklamationer som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden då vi alltid följer deras rekommendationer. Generellt vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen). För mer information hur du ska gå tillväga som kund för att lösa en tvist, besök EU-kommissionens online plattform.

Betalning

Kortbetalning

Du kan betala med de flesta kort med MasterCard och Visa kortsymbol.

När du gjort ditt köp och gått vidare till kassan samt loggat in väljer du kort som betalsätt.

Sidan laddas då om och du skickas till en säker sida där du skall fylla i ytterligare uppgifter. Kontrollera att både dina kort- och personuppgifter stämmer innan du genomför köpet.

Pengarna dras direkt från ditt konto och vi skickar dig en orderbekräftelse via e-post. Det sparas aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar.

Fakturabetalning

Vi erbjuder fakturabetalning hos Klarna AB. Om du väljer att betala med faktura överlåts därmed betalningshanteringen helt till Klarna. Med detta betalningsalternativ kan du själv välja om du vill betala allt på en gång eller dela upp din betalning.

Betalningsdetaljerna från Klarna skickas till dig via e-post. Klarna behöver ditt svenska personnummer för att kunna skicka och godkänna din förfrågan om fakturabetalning. Din folkbokförda adress måste även stämma överens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.

För mer information kring hur du kan dela upp din betalning och hur du betalar via Klarna generellt, var vänlig besök Klarnas hemsida där du kan få mer detaljerad hjälp, eller ring Klarna på 08 - 120 120 10.

Betalning med e-checkar

E-checkar mejlas till dig som är medlem och som har handlat hos oss för 2500 SEK eller mer. Du tjänar in bonuspoäng på varje köp du gör hos oss som medlem, läs mer här.

Du kan använda din e-check både online och i våra butiker. På decathlon.se finns e-check som ett betalalternativ.

Du använder din e-check enkelt genom att lägga de önskade varorna i varukorgen, sedan klickar du på Till Utcheckning. Under rubriken Betalsätt finns sedan E-check som ett betalalternativ. Klicka på den och skriv här in ditt e-checknummer samt pinkod. Beloppet dras sedan av på totalsumman. Du kan sedan välja att betala resten med fler bonuscheckar eller kontokort.

Betalning med presentkort

Presentkort kan köpas i våra fysiska butiker och användas även på nätet. På baksidan av kortet finns en pinkod som behövs vid köp online.

Presentkorten kan laddas med mellan 100 - 1500 kr.

Användning av rabattkod

Ibland kör vi kampanjer på decathlon.se där du kan få rabatt genom att använda en specifik rabattkod. Rabattkoden kan ingå i en nationell kampanj eller vara personlig. Rabattkoden fyller du i i samma steg i utcheckningen som fraktsätt väljs på, precis under fraktalternativen. Om koden stämmer dras den aktuella summan / procenten som ingår i kampanjen av från totalsumman du ska betala.

Ibland händer det tyvärr att koden inte fungerar av olika anledningar. Kanske är koden felaktig på något sätt eller så krånglar systemet. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till oss så hjälper vi dig! Ring oss på 08 - 28 13 34 under kundtjänstens öppettider (se ovan) eller mejla oss på kundservice_online@decathlon.com .

Företagskunder

Vi erbjuder samma betalningssätt för företag som för privatpersoner: kortbetalning, Klarna faktura, presentkort samt Decathlons e-checkar.

Garanti & Trygghet

Hur lång garanti erbjuder Decathlon.se?

Decathlon erbjuder minst två (2) års garanti på samtliga produkter, d.v.s. både våra egna Passion Brands samt övriga varumärken. Utöver detta finns det produkter som omfattas av en förlängd garantitid:

  • Stommar på våra fitnessmaskiner (löpband, crosstrainers, träningscyklar osv) har en garanti på 5 år. Rörliga samt mindre delar har en garantitid på 2 år.
  • Ryggsäckar från vårt eget varumärke Quechua har en garantitid på hela 10 år.
  • Vi erbjuder livstidsgaranti på cykelramar och styva framgafflar på cyklar från vårt eget varumärke B'Twin. Ramar och gafflar gjorda av karbon har 5 års garanti, övriga delar har 2 års garanti. Du kan läsa mer om livstidsgarantin på B'Twins hemsida.
Garantin omfattar inte:
  • Produkter som har skadats/försämrats på grund av slitage, misskötsel och felaktig användning (alla typer av fel som inte beror på att produkten är defekt vid köptillfället).
  • Transportskador
  • Skador som uppkommit vid förvaring av produkten i ogynnsam miljö
  • Skador som uppkommit när produkten har använts i annat syfte än för privat bruk.

Använder Decathlon Cookies?

Ja, Decathlon använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner samt för att förbättra användarupplevelsen. Läs mer om hur Decathlon använder cookies här.

Hur säkert är det att handla på Decathlon.se?

Decathlon använder krypterad dataöverföring vid betalningar. Betalnings- och personuppgifter sker alltid via säkra sidor.

När du registrerar dig hos oss och beställer varor godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Decathlon Sverige AB skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen. Du har självklart rätt att se dina personuppgifter som vi har registrerat. Skulle dessa vara felaktiga eller ofullständiga kontakta då gärna oss så att uppgifterna kan rättas eller raderas.

Har du frågor gällande dessa villkor är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post: kundservice_online@decathlon.com

Skyddar Decathlon.se mina personuppgifter?

När du registrerar dig hos oss och beställer varor godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Decathlon Sverige AB skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen. Du har självklart rätt att se dina personuppgifter som vi har registrerat. Skulle dessa vara felaktiga eller ofullständiga kontakta då gärna oss så att uppgifterna kan rättas eller raderas. Har du frågor gällande dessa villkor är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post: kundservice_online@decathlon.com .

Ring vår kundservice Ställ en fråga via e-post