Hemleverans Express - Hos dig nästa dag! Leverans inom Stockholms län

Tjänsten är tillgänglig för en stor del av vårt sortiment

Vi levererar inom hela Stockholms län

Beställ innan klockan 14.00 och få din leverans nästa dag *

Hur fungerar Hemleverans Express?

Villkor för leverans
Förväntad leveranstid

Beställ innan klockan 14.00 och få din leverans nästa dag. Alla ordrar som som är gjorda efter klockan 14.00 levereras varorna nästkommande dag.

Leveransdagar

Vänligen notera att Best Transport levererar små paket varje dag, även lördag och söndag. Cyklar och stora paket kan endast levereras på vardagar.

Pris

Leverans sker genom vår partner Best Transport

99 kr * Små paket, (till exempel T-shirt, ett par skor, en boll eller en hjälm). Max 4 varor, max 5 kg.
349 kr * Cyklar. Max 4 cyklar, max 150 kg
499 kr * Stora paket som måste transporteras på en pall, till exempel: roddmaskin, löpband och bordtennisbord. Max 4 varor, max 100 kg
Begränsning vikt och volym Large:
Antal kolli/sänd: Maximalt 5 kolli
Vikt: Maximalt 100 kg per kolli, 100 kg per sändning
Volym: Maximalt 2 m3
Längd: Maximalt 4 m
Längd: Maximalt 2 m

*För kolli/sändningar som överstiger ovan angivna maximala mått- och viktgränser utgår en tilläggsavgift på 400 sek/sändning.

Leveransvillkor
Innan leveransen
  • Vi erbjuder Hemleverans - Express om din varukorg och din leveransadress är kompatibel med våra leveransvillkor. Om det finns flera produkter i varukorgen och en av dem inte är kompatibel med våra leveransvillkor så är inte det här valet möjligt.
  • Garanti för leverans samma dag: En garanti finns inte på det sättet. Men beställning innan 13.00 ger leverans samma dag vilket är det vi kommit överens om enligt avtal.
  • Du kommer att bli kontaktad via sms av våra leverantörer från BEST så fort din order har kommit in. Du kan följa din beställning på vår partners hemsida under följande adress: https://www.besttransport.se/privat/
  • För små paket kommer du att få ett sms när paketet är lastat på bilen som ska leverera. Mottagaren kan då följa bilen på en karta i realtid. For cyklar och bike and stora paket kommer BEST att avisera med ett sms att då det ska leverans samma kväll. 30-20 minuter innan leveransen kommer föraren att ringa dig och meddela att leveransen snart ska ske samtidigt som man kan följa bilen på en karta i realtid.
  • Du kan kontakta BEST kundtjänst på numret: 0771-71 71 71.
Under leveransen
  • Vid varje hemleverans kommer ett leveransförsök att utföras (där det ingår att chauffören ringer dig i händelsen att ingen är hemma eller att portkod saknas)
  • Se till att granska innehållet av paketet medan leverantören är på plats och inte bara det yttre paketet.
  • En signatur är inte nödvändigt från vår sida. Det är upp till dig om du vill ha det. När det kommer till större gods (tjänsterna medium och large såsom cyklar eller pingisbord) söker vi i regel alltid kvittens av leveransen för er skull så att vi kan säkerställa att leveransen är genomförd. Ni ser även detta i kundportalen.
  • Familjemedlemmar (eller andra personer som bor på samma leveransadress) kan skriva under och ta emot gods. Den som tar emot leveransen behöver ej ha med beställarens ID-handlingar.
  • Synlig skada ska anmälas direkt : Vi råder att du inte mottar leveransen om du upptäcker en synlig skada på varan och skriver ner i detalj vilka defekter varan/varorna har. Du kommer då spara mycket tid genom att inte behöva träffa leverantören för hämtning av den förstörda varan.
  • Dold skada ska anmälas inom 7 dagar. Förlorat gods ska anmälas inom 30 dagar
Om du inte är hemma under leveransen
  • Om ingen är hemma under leveransen kommer paketet att returneras till vår leverantör. Om gods tas i retur till terminal är leverantören skyldig att informera beställaren om detta.
  • Större leveranser antar vi att konsumenter inte vill att vi ställer av utan uppsyn och då tar vi tillbaka dem till terminalerna och kör ut dagen efter om mottagaren inte var hemma/på plats. Vi kommer att avisera mottagare med både SMS, samtal och kartfunktion i mobiltelefonen för att öka leveransprecisionen så mycket som möjligt. Retur till terminal=motsvarande utkörningskostnad, nytt leveransförsök=motsvarande ursprunglig leveranskostnad.
Stora varor

Viktig information: vissa varor behöver speciell uppsyn I hemleveransen inkluderas inbärning. Däremot kommer endast en person vara tillgänglig för att hjälpa till med att bära in varorna. Du kan bli ombedd att hjälpa till med att lasta ur bilen. Det är också möjligt för oss att leverera varorna till en av dina grannar om du inte är hemma. Se bara till att inkludera den rätta mottagarens adress på leverantörens hemsida.

Saknad information
  • Om mottagarens uppgifter inte angivits korrekt såsom namn, adress, portkort etc i enlighet med godkänd transportetikett garanterar inte leverantören att leverans sker till mottagaren enligt avtal. Kontakta vår partner BEST vid problem med leveransen.
  • Vid ofullständiga eller felaktiga transportinstruktioner debiteras beställaren med 50 SEK/sändning.
Återköp/byten/defekt vara

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta.

Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

Vi har 365 dagars öppet köp på alla våra produkter.