Referens : 8577830
Lägg till min önskelista
Produkten är redan tillagd
BADKLÄDER OCH UTRUSTNING FÖR AQUAGYM AQU

Viktmanshett vattengympa 2 st svart blå 2*0,5 kg NABAIJI

NABAIJI
4.7/5
4.7/5
Decathlon
Vårt utvecklingsteam har tagit fram de här viktarmbanden som förstärker muskelträningen vid aquafitness. Vill du kunna variera motståndet i övningarna?Öka svårighetsnivån med viktmanshetter i neopren. Fäst dem på handlederna eller fotlederna för effektiv vattengympa!

Produktens fördelar

Styrketräning Variera övningarna för att tona både över- och underkroppen.
Mångsidighet Kan placeras på handleden eller fotleden.
Vikt 0,5 kg per armband.
Justerbara Justeras med kardborrband för att passa dina hand- och fotleder.

Teknisk information

FÖRDELARNA MED VATTENGYMPA

När du tränar workout i vatten blir kroppen lättare och rörelserna utförs enklare, trots att vattenmotståndet skapar ett ökat motstånd i jämförelse till luft.Musklerna arbetar hårdare under vattengympa och det är en skonsam träningsform.
Så sätt igång!Din kropp kommer tacka dig, du stärker hjärtat, förbättrar hälsan och humöret!

UTNYTTJA VATTENMOTSTÅNDET FÖR ATT STÄRKA KROPPEN

Intensifiera aquafitness-passen och utveckla muskelstyrkan med dessa viktarmband.
Med viktarmbanden kan du intensifiera muskelträningen och öka motståndet i rörelserna i vattnet genom att lägga till vikt runt fotleden eller handleden. Perfekt vid stillastående träning eftersom musklerna ansträngs mer och det ger en intensivare träning.

VARFÖR SKA MAN TRÄNA MUSKELTONING

Toningsövningar hjälper kroppens muskler som är lite svagare.Med övningar som använder kroppsvikten som motstånd eller med lättare motstånd så stärker du en speciell muskelgrupp.Muskeltoning eller -träning är både en effektiv träning och bra för rehabilitering.Du kan påskynda din utveckling och boosta din prestation.

ANVÄNDNINGSRÅD

Sätt på armbanden runt fotlederna eller handlederna för att intensifiera den fysiska ansträngningen. Dra åt armbanden med kardborrbandet så hårt du vill.

PRODUKTINFO

Armbanden säljs i set om två.

RÄTT POSITION VID TRÄNING OCH NÅGRA EXEMPEL PÅ ÖVNINGAR VISAS HÄR NEDANFÖR

Grundposition: Håll ryggen rak, ha fötterna stadigt placerade mot golvet och knäna lätt böjda. Nu är du redo att börja!

ÖVNING N°1 : VÄXELVISA SPARKAR

> Fäst manschetterna kring fotlederna och inta grundposition. > Höj ditt knä böjt framför dig, och tryck sedan fram foten för att sträcka ut benet.Byt ben och upprepa rörelsen.

ÖVNING N°2 : VÄXELVISA KNYTNÄVSSLAG

> Fäst manschetterna kring handlederna och inta grundposition > Böj armbågen och sträck ut armen framför dig
> Sträck ut en arm i taget och börja sen om

ÖVNING N°3 : ABDUKTOR

> Fäst manschetterna kring fotlederna och inta grundposition > Sära på benen i höftbredd, stäng och öppna med benen i halvutsträckt läge, börja sen om!

Se mer Se mindre

Material och råd

Komposition
Huvudmaterial
100% Neopren
Rem
100% Polyester
Skötselråd: Skölj i rent vatten efter användning. Torka utomhus.
Tvättråd
Ej vattentvätt
Ej vattentvätt
Ej blekning
Ej blekning
Ej torktumling
Ej torktumling
Ej strykning
Ej strykning
Ej kemkvätt
Ej kemkvätt

Vårt engagemang

Garanti: 2 År

Omdömen

Personalens omdömen