Referens : 8561805
Lägg till min önskelista
Produkten är redan tillagd
BADKLÄDER OCH UTRUSTNING FÖR AQUAGYM AQU

Flytmadrass O’MAT för aquafitness och aquagym blå NABAIJI

NABAIJI

Färg : Petrolium / Neonkorall

Decathlon
Vårt utvecklingsteam har tagit fram den här flytande madrassen för djupgående träning av balans och muskler. Vill du utveckla din motorik, balans och styrka?O'MAT utnyttjar vattnets instabilitet för att stärka alla kroppens muskelgrupper.
GRATIS frakt till din Decathlonbutik
365 dagars öppet köp
GRATIS returer
Boka online
Hämta inom 2 timmar
Betala online

Produktens fördelar

Styrketräning Variera övningarna för effektiv toning av överkroppen.
Mångsidighet Stor yta för att du ska få plats att göra alla typer av övningar.
Stabilitet Bred och rektangulär för bra stabilitet.
Grepp Ytskikt i EVA som känns bekvämt och säkert i vattnet.

Teknisk information

Mått och vikt

Mått hopvikt i väskan:90 x 40 x 22 cm
Mått uppblåst läge:220x81x12 cm

Väger 7 kg när den är uppblåst.

UTNYTTJA VATTNETS INSTABILITET

Med den flytande madrassen utnyttjas vattnets instabilitet för djupgående träning av hållning och muskler. Den stora rektangulär ytan innebär att du kan utföra fitness-övningar på vattenytan och träna magmusklerna i varje rörelse. Perfekt för att träna koordination och muskelstyrka. Passar både lugna och intensiva vattenövningar.

PRODUKTINFO

Kitet innehåller:
- madrassen O'MAT
- två remmar som stabiliserar madrassen när du placerar dig på den
- ett skyddsfodral för förvaring och transport


Vi rekommenderar att du också köper pumpen Itiwit för att blåsa upp madrassen.

BLÅSA UPP MADRASSEN

Enkel och snabb uppblåsning.
Vi rekommenderar att du blåser upp din madrass mellan 13 och 15 PSI för bra stabilitet och säkerhet.

ANVÄNDNINGSRÅD

Placera dig sittande eller stående mitt på madrassen O’MAT. Markeringarna visar var mittpunkten är. Det är rätt placering för att utföra övningarna och hitta balanspunkten.

RÄTT POSITION VID TRÄNING OCH NÅGRA EXEMPEL PÅ ÖVNINGAR VISAS HÄR NEDANFÖR

Grundposition: Placera dig stående mitt på madrassen vid Nabaiji-märkningen. Håll dig i snöret som sitter fast i madrassens ände. Håll ryggen rak, fötterna placerad i höftbredd och knäna lätt böjda.

ÖVNING N°1 : Pröva balansen med några svängande rörelser:

> Inta grundpositionen
> Tryck ner ena fotsulan i taget mot madrassen > Öka takten progressivt för att känna hur dina djupa muskelgrupper jobbar

ÖVNING N°2 : Träna lår och rumpa med stabilitetsövningar:

> Inta grundpositionen
> Fäst blicken långt fram och böj benen så dina lår hamnar i linje med madrassen, och gå sen tillbaka till grundpositionen.

ÖVNING N°3 : STÄRK HELA KROPPEN

> Gör plankan på madrassen, håll positionen i flera sekunder!

Se mer Se mindre

Material och råd

Komposition
Huvudmaterial
70% polyvinylklorid (pvc) - ftalatfri, 30% Polyester
Skum
75% Polyetylen, 25% EVA
Transportväska
100% Polyester
Begränsad användning: Använd minst 1,5 m från poolens kant.

Vårt engagemang

Garanti: 2 År

Omdömen

Personalens omdömen