Gratis leverans till våra tre butiker i Barkarby, Kungens Kurva och Uppsala!
NILA

Rättvisa priser

Hur kan vi ha så bra priser?

På Decathlon skapar vi värde för våra kunder varje dag genom att erbjuda de bästa produkterna till bästa pris. Vi vet att varje köpbeslut innebär en avvägning mellan pris och kvalitet. För en samvetsgrann kund är det viktigt att förstå en produkts verkliga värde och sanna kostnad.


Tack vare en smart affärsmodell har vi i 40 år kunnat ligga i framkant vad gäller att erbjuda högkvalitativa produkter till låga priser. Det innebär att alla som vill idrotta ges tillgång till tekniskt avancerad och prisvärd utrustning.

Forskning och utveckling

Decathlon är uppbyggt av ett växande antal Passion Brands, som alla är lika unika som de sporter de fokuserar på. Genom att samla våra Passion Brands inom ett och samma företag kan vi dra nytta av gemensamma resurser för forskning, utveckling och innovation. Och bättre effektivitet innebär lägre priser.

Forskning och utveckling

Integrerad design

Vi sänker våra kostnader genom att designa massproducerade produkter på ett smartare sätt. Våra designteam har omfattande kunskaper om varje sports specifika krav, kontrollerar effektivt timing och kvalitet och köper in de allra bästa materialen. Vi optimerar också material, delar, modeller och monteringstekniker för att göra produkterna så användbara och funktionella som möjligt för våra användare. Varje designteam är baserat på en plats där deras sport utövas i hög grad, vilket gör att de kan observera användare och inhämta deras feedback.


Vad gäller produktionen arbetar våra team kontinuerligt för att effektivisera processer och förenkla designen av uppdaterade modeller och kollektioner – utan att göra avkall på kvaliteten. På så sätt kan vi kontinuerligt skapa bättre basprodukter för varje sport.

Integrerad design

Tillverkning

Vi etablerar långsiktiga samarbeten med industrins bästa leverantörer, vars säkerhet på arbetsplatsen regelbundet granskas. Vår selektivitet resulterar i bättre produktivitet utan att vi behöver kompromissa om det som är viktigt för oss, till exempel att få ut produkter till försäljning i tid och att förbättra vår riskhantering. Vi bidrar till hållbar utveckling genom att betygsätta tyger, förebygga kemiska risker och mäta koldioxidutsläpp.

Logistik

Det faktum att vi själva kontrollerar och investerar i vår logistiska organisation (lager, transporter och automatisering) gör att vi kan sänka våra kostnader och minska vår miljöpåverkan. Bra priser på planetens bekostnad är inget alternativ för oss. Vi eliminerar onödiga förpackningar (till exempel skokartonger) och har infört en kontantfri policy för att minska våra avtryck.

Logistik

Integrerad försäljning

Nöjd eller nöjd. Detta är det enkla och samtidigt kraftfulla löftet vi ger till våra kunder, vilket bland annat avspeglas i att vi har 365 dagars öppet köp. Våra ”sport leaders” fungerar som länkar mellan de som skapar produkterna och de som använder dem: de interagerar med användarna, samlar in feedback, guidar till rätt val och för vidare synpunkter direkt till våra märken. I butikerna observerar vi dina och andra kunders preferenser för att optimera påfyllnaden, och på nätet läser vi och tar till oss av omdömena om våra produkter. Produkter som får färre än tre stjärnor tas ur sortimentet tills vi har förbättrat dem så att de möter våra kunders förväntningar. Vi strävar efter att erbjuda bästa möjliga köpupplevelse, både online och i butik, genom att svara på dina frågor och guida dig rätt utifrån dina behov. Allt från att erbjuda garantier till att skapa en omnikanalsupplevelse är led i vår strävan att göra dig nöjd. På så sätt hoppas vi bygga en långsiktig relation med dig, och fortsätta att finnas där för dig när du växer och utvecklas inom din sport. Användaren i första rummet!

Integrerad försäljning

Affärsmodell

Vår integrerade affärsmodell innebär låga marginaler. Vi har inga icke-integrerade importörer och förlitar oss på exklusiva partner för att undvika en ackumulering av marginaler som i slutändan faller på dig som kund. Låga marginaler innebär lägre priser. Vi gör också smarta besparingar som vi kan investera i prissänkningar. Till exempel sponsrar vi inte lag och strävar efter att minska våra kostnader för marknadsföring, för att istället kunna erbjuda riktigt bra priser.

"Vi tror på värdet av sport och träning i människors liv, så vi fokuserar på att maximera våra produkters verkliga värde. I mer än tre decennier har vi kontinuerligt vidareutvecklat vår affärsmodell och våra produkter för att kunna erbjuda den bästa sportutrustningen till bästa pris."