Dölj filter
Filters 0
Sortera efter:
Filters 0
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
QUECHUA
8545324

Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr

799 kr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
  • Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
Överdragsbyxa vandring lätt vattentät - MH500 - Herr
Storlek :
size guide My size is :
Ej i lager

Vid foten av Mont Blanc har vårt team av hängivna tagit fram denna vattentäta byxa för vandring i bergstrakter och för att skydda vid oväder.

FÖRDELAR

Vattentäthet

Vattentäthet

Skyddar vid ett åskväder.
Treskiktsmembran.
15 000 mm vattenpelare.
Andningsförmåga

Andningsförmåga

Materialet avleder svett (RET-värde = 8)
Lätthet

Lätthet

Endast 354 g i storlek L
Enkelhet

Enkelhet

Blixtlås som går upp över knäna: ta på och av utan att ta av skorna
Fickor

Fickor

Förvaringsficka för att inte få in fukt i packningen
Ergonomisk

Ergonomisk

Lätta att justera med resårband i midjan
Kompakthet

Kompakthet

Lätt och kompakt. Får hopvikt rum i sin ficka för att inte ta plats i ryggsäcken

TEKNISK INFORMATION

PASSFORM

Standardmodell. Innervolymen är tillräckligt stor för att du ska få rum med ett par byxor, långkalsonger eller shorts under. OBS: kan inte vikas upp på grund av blixtlåsen i bensluten

Huvudmaterial

Material i tre skikt med membran

MEMBRAN

Hur vattentätt ett plagg är beror främst på två kriterier: material och uppbyggnad.
Denna produkt är tillverkad med ett membran.
Membranet är en slags mycket tunn plastfilm (polyuretan) som gör materialet vattentätt, samtidigt som det fortsätter att andas.
Den är mjuk, lätt och andas.

UPPBYGGNAD I SKIKT

Tillverkad i 3 lager: Membranet är limmat mellan ytter- och innertyg. Vi använder det i dessa slitstarka överdragsbyxor med hög prestanda

MATERIALETS VATTENTÄTHET

För att garantera ett materials grad av vattentäthet genomför vi laboratorietest. Vi mäter då ett tygs förmåga att stå emot en vattenpelare, uttryckt i mm (test enligt standard JIS 1092). Ju högre tryck, desto mer vattentätt är tyget.
Materialet har en vattentäthet på 15000 mm, och tål alltså ett tryck på vattenpelare på 15000 mm. Detta motsvarar 15000 Schmerbers.

ÖVERDRAGSBYXANS VATTENTÄTHET

Vi utför duschtester i laboratorium för att garantera plaggets vattentäthet. Plagget har genomgått ett duschtest med 18 mm regn under 2 timmar. Detta test imiterar förhållandena vid åskväder i bergstrakter.

ÅTERAKTIVERA PLAGGETS VATTENAVVISANDE EGENSKAP

På ett tyg som är vattenavstötande glider vattnet på tygets yta utan att absorberas. Tyget suger därmed inte upp vatten och förblir därför lätt, varmt och ventilerande. Materialet blir vattenavvisande genom behandling av den utvändiga ytan. Behandlingen behöver göras om under plaggets livstid.
Du kan återaktivera plaggets vattenavvisande funktion genom att torktumla det på låg värme i 10 minuter, eller genom att spraya det med en impregneringsspray. Produktnr: 8551983)

Materialets andningsförmåga

Tygets förmåga att andas mäts i RET (“Résistance Évaporative Thermique”).
Det anger tygets förmåga att avdunsta fukten mot tygets utsida, så fukten inte stannar kvar mot huden.
Ju lägre RET-värdet är, desto bättre andas tyget:

RET ≤ 6: materialet andas väldigt bra
RET ≤ 12: materialet andas
RET ≤ 20: materialet andas något
Denna produkt har bedömts ha RET-värde 8

Vårt miljötänk

Vi måste alla agera för att bevara den natur som vi så gärna ger oss ut och vandrar i, och på Quechua strävar vi därför efter att minska miljöpåverkan från våra produkter.
Den här produkten är i nuläget inte ekodesignad, men vi arbetar kontinuerligt för att ta ett större ansvar med våra produkter, bland annat genom ekodesign och genom att göra produkterna reparerbara och mer slitstarka.

Var kommer våra plagg ifrån?

Plagget har utvecklats i vårt centrum vid foten av Mont Blanc i Frankrike. Därefter har det tillverkats av våra leverantörer i Bangadesh.
Vi har ett nära samarbete med dessa experter inom tillverkning och sammansättning av delar.
Detta gör att vi kan erbjuda tekniska produkter som håller hög standard.

Arbetsvillkor där våra produkter tillverkas

Vi garanterar att våra stadgar följs för ett gott samarbete med våra partners, och detta skapar arbetstillfällen i dessa länder.
Vi skapar arbetsplatser där det råder respekt, god arbetsmiljö och miljövänlig tillverkning.

VI KAN PRODUKTUTFORMNING

Vårt globala utvecklingscentrum för Quechua ligger i Passy, vid foten av Mont Blanc i Haute Savoie i Frankrike.
Placeringen gör det till en verklig mötesplats mellan våra team (designers, produktchefer, tekniker m.fl.) och de som utövar utomhussport.
En stor fördel för att ta fram dina produkter för vandring i bergstrakter, och låta dig få del av vårt kunnande.

Tips for storage and maintenance

Tvättemperatur 30 °C - normalprogram
Ej blekning
Ej torktumling
Ej strykning
Ej kemkvätt

Storage tips

Se alltid till att denna överdragsbyxa är helt torr innan du lägger undan den.

TESTS AND WARRANTY

Test product

Alla modeller har testats i bruk av personer som representerar användarna, i förhållanden som liknar de verkliga användarförhållandena. Vårt laboratorium Decathlon Sportslab, baserat i Lille, Frankrike, bidrar även till innovation och att utveckla våra Quechua-produkter. Där sammanfattas 4 teman som alla har sitt speciella område och teknologiska verktyg: Kroppsform (bland annat tack vare 3D-analys) Rörelsevetenskap Värmekomfort (med sina fyra klimatkammare) Beteende- och upplevelsevetenskap

Warranty

2 Years

Agree by

För att svara mot era krav testas Quechua-produkter i bergstrakter, under förhållanden man kan råka ut för under vandring. Våra team provar, tillsammans med en testgrupp bestående av partners, ambassadörer och kunder, ut produkterna under hela deras utvecklingsprocess och ända fram tills de börjar säljas.