Om Decathlon

Med passion för sport i nära 40 år

Uppmuntra till sport och göra sportens glädje och positiva effekt tillgänglig för alla.

Det är det syfte Decathlon har haft för sina kunder ända sedan första början. Genom att samla alla sporter under ett och samma tak strävar Decathlon sedan starten, i Frankrike 1976, efter att göra sport mer lättillgängligt:

  • Lättillgänglighet genom pris, utan att ge avkall på produkternas kvalitet och tillverkningsmetoder. Enkla varuhus, optimal logistik, effektiv organisation och en ständig vilja att hålla kostnaderna nere gör att vi regelbundet kan sänka priserna på våra produkter.

  • Lättillgänglighet genom ett brett utbud av sportprodukter. Sortimentet utgörs av produkter från våra egna märken - Passion Brands - som till exempel Fouganza, B'Twin, Kipsta och Tribord, samt från andra internationella märken. Decathlon erbjuder ett flertal tjänster för att göra det enklare att utöva sport: reparationer, tryck och gravyr, vårt medlemskort, presentkort och mycket mer.

Sedan några år tillbaka har Decathlon även utvecklat sin kundrelation ytterligare genom event där kunderna har möjlighet att delta. Dessa event är gratis och ger kunderna möjlighet att upptäcka sport och dela upplevelsen med familj, vänner och anställda i butikerna.
Decathlon är framförallt ett team som brinner för sport och som varje dag jobbar för att göra varje kund så nöjd som möjligt.

Decathlon i världen

Decathlon är ett av världens största sportföretag med sina dryga 1000 varuhus runt hela jorden. 2015 finns Decathlon representerat i så gott som hela Syd- och Östeuropa (inklusive stora marknader såsom Tyskland, Spanien, Frankrike, Storbrittanien och Ryssland), Brasilien samt flertalet länder i Östasien - inklusive Kina där koncernen växer med 10-tals butiker varje år. De flesta länderna erbjuder även försäljning i form av e-handel.

Passionbrands

En av styrkorna med vår verksamhet är våra många egna varumärken - våra så kallade "Passion Brands". Varumärkena har sina huvudsäten i Frankrike, liksom vårt huvudkontor, och är stolta över att kunna erbjuda produkter av hög standard till mycket fördelaktiga priser. Detta då vi tillsammans står för hela produktionskedjan från idé, design och produktion till distribution och försäljning.

I dagsläget finns drygt 20 stycken där varje enskilt varumärke är inriktad på en specifik sport och/eller användningsområde. De största märkena är Domyos (fitness och kampsport), Tribord (paddling, dykning, surfning, båt- och badliv), Quechua (friluftsliv och camping) samt B'Twin (cykling). Läsa mer om våra egna märken kan du göra här.

Då vi säljer över 70 olika sporter i butik och online och dessutom erbjuder ett av de bredaste och djupaste sortimentet på marknaden innebär det att vi totalt på ett år kan erbjuda över 40 000 modeller.

Ring vår kundservice Ställ en fråga via e-post