Gratis leverans till våra tre butiker i Barkarby, Kungens Kurva och Uppsala!
kundservice
Välkommen till Decathlons kundtjänst!

Nedan hittar du svar på många av de vanligaste frågorna vi får. Skulle du inte hitta svar på din fråga är du mer än välkommen att mejla oss på kundservice_online@decathlon.com eller ringa oss vardagar mellan 10:00 - 18:00 på 08 - 28 13 34.

Telefonnumret till Kungens kurva är 08-710 88 00 och till Barkarby 08-28 43 10. Telefonnumret till Uppsala är 018-700 88 20.

Frågor ställda till vår kundtjänst gällande köp eller reklamationer besvaras vardagar inom 48 h.

Avvikande öppettider, stängt följande datum: 24/12, 25/12, 26/12, 31/1 och 1/1.

Medlemskap & Inloggning

Kan jag använda mitt medlemskort vid köp online?

Självklart. Det enda som krävs är att ditt medlemskort är kopplat till ditt personliga konto.

Min cykel har blivit stulen. Kan jag få hjälp att hitta serienumret?

Ditt serienummer finns skrivna på två olika ställen. Du hittar det på ditt orginalkvitto och på cykeln. Ditt serienummer finns på samma ställe som ramnumret är skrivet. Vi rekomenderar därför alltid att du tar ett foto eller skriver ner dessa nummer vid köptillfället om något oförutsett skulle hända. Registrera alltid dina köp med ditt Decathlon-konto så är det lättare för oss att hjälpa dig med kvittoutskrifter, service osv.

Hur ändrar jag mina uppgifter?

Du kan alltid ändra dina uppgifter. Gör såhär:

Gå till "Mitt Konto" och logga in med din e-postadress och lösenord. Du kan sedan ändra din adress, personliga information samt inloggningsuppgifter under "Min profil".

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?

Har du glömt ditt lösenord för ditt konto? Klicka på "Mitt Konto" och sedan på texten "glömt lösenordet?". Ett fönster visas där du kan ange och bekräfta din e-postadress. Inom några minuter kommer du att få ett mail med ett nytt lösenord för att komma åt kontot.

Var hittar jag min faktura?

Varje faktura finns sparad på ditt personliga konto och hittas under
Mitt KontoMina OrdrarMina Kvitton
och sedan är det smidigt att klicka sig vidare under Orderdetaljer.

I denna flik kan du även skapa en retur samt spåra paket.

Kan jag ändra adressen till en beställning?

När paketet väl är skickat är det inte möjligt att ändra adressen för din beställning.

Det är däremot inga problem alls att ha dubbla leveransadresser kopplade till ditt konto. Du blir då ombedd vid utcheckning att välja vilken adress din order skall skickas till.

Kan jag lägga till en utländsk adress till mitt konto?

Tyvärr är detta inte möjligt. Vill du skicka ett paket utomlands, råder vi dig att beställa objektet på Decathlon butiken i landet. Alla Decathlon webbplatser finns på www.decathlon.com.


Här är en lista över alla övriga online-butiker inom Decathlon:

Det fungerar inte när jag försöker skriva in mitt personnummer?

Du måste ange ditt personnummer enligt följande: ååmmddxxxx. Om detta inte fungerar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.

Hur avregistrerar jag mig från Decathlons e-postutskick?

Du kan enkelt välja om du vill ha kommunikation eller inte via ditt konto när du loggat in. Du kan även klicka på länken "avregistrera" längst ner i ett av nyhetsutskicken du har mottagit. Behöver du hjälp med att avaktivera kommunikationen finns vi tillgängliga att hjälpa dig.

Notera dock att vissa utskick inte är reklamutskick och därmed inte går att avregistrera sig ifrån. Detta då dessa utskick är nödvändiga för att du som medlem ska kunna utnyttja ditt medlemskap till fullo. Exempelvis skickas samtliga bonuscheckar ut via e-post och om du behöver återställa ditt lösenord skickas även detta via e-post.

Kan jag avsluta mitt konto?

Din kundprofil kan självklart avslutas när som helst även om detta gör oss mycket ledsna. Om du önskar att göra detta, vänligen kontakta vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär eller via e-post till kundservice_online@decathlon.com. Dina åsikter är viktiga för oss så berätta gärna varför du inte längre önskar att vara en del av Decathlon.