kundservice


Välkommen till Decathlons kundtjänst!
Nedan hittar du svar på många av de vanligaste frågorna vi får. Skulle du inte hitta svar på din fråga är du mer än välkommen att mejla oss på kundservice_online@decathlon.com eller ringa oss vardagar mellan 10:00 - 18:00 på 08 - 28 13 34. Frågor ställda till vår kundtjänst gällande köp eller reklamationer besvaras vardagar inom 48 h.

Leverans

Hur lång leveranstid har decathlon.se?

Vanligtvis har vi en leveranstid på mellan 6 – 9 arbetsdagar, men ibland kan det ta lite längre tid beroende på lagerstatus.

Den uppskattade leveranstiden för just din order ser du när du väljer leveranssätt. Skulle en vara i din order ha ett senare leveransdatum än dom andra varorna är det det senare datumet som gäller då vi sampackar alla våra ordrar. Det uppskattade leveransdatumet anges både i varukorgen, i kassasteget samt på din orderbekräftelse. Tänk på att vi endast levererar inom Sverige.

Våra närmsta lager ligger utanför Sverige vilken påverkar leveranstiden.

Vad kostar frakten?

Leveranskostnaden beror på var och hur du väljer att ta emot ditt paket:

Våra fraktavgifter är
0 kr för leverans till närmaste postombud vid köp över 649kr. Paketet måste därför uppfylla PostNords mått- och viktregler för ombudsleverans (vikt på max 20kg, sammanlagd längd max 1,5 m)
0 kr vid upphämtning i vår click-and-collect disk i våra butiker (gäller paket av alla storlekar)
49 kr för små produkter till närmaste postombud
119 kr för hemleverans av små produkter
399 kr för hemleverans av stora produkter (under 2,5 meter i längd)
999 kr för hemleverans av extra skrymmande produkter (över 2,5 meter i längd, såsom kajaker)

Hur hittar jag mitt leveransdatum?

I Varukorgen och i Kassan får du alltid aktuell information om när dina varor beräknas komma fram. Om varorna du beställer har olika leveranstid kommer hela din order att komma samtidigt vid senaste varans förväntade leveransdatum.

Jag la en beställning nyss men har inte fått paketet än, kan jag lägga en ny beställning och få den i samma paket?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr varken lägga till varor eller slå ihop med annan order. Du får helt enkelt placera en ny order om du önskar köpa något mer.

Var kan jag hämta mitt paket?

När du handlar från oss kan du själv välja var du vill hämta ditt paket. Det finns en mängd utlämningsställen över hela Sverige och de flesta har öppet både kvällar och helger. I Kassan får du förslag på utlämningsställen som ligger nära din bostad. Om du hellre vill hämta ditt paket någon annanstans kan du enkelt söka fram ett utlämningsställe som passar dig bättre.

Hur fungerar Click & Collect?

Placera din order online och få den levererad direkt till våra butiker, helt utan kostnad! När din order är redo att hämtas ut får du ett mail av oss, skriv gärna ut detta när du hämtar ut ditt paket.

Vi ber dig att ta med giltig legitimation + ordernummer vid uthämtning. När vi meddelat att din order finns färdig att hämta har du åtminstone 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket, meddelar du oss kan vi låta paketet ligga lite längre. Vi meddelar dig alltid innan paketet plockas bort.

Hur fungerar hemleverans?

Postnord levererar hem till mottagarens dörr/port fram till klockan 17.00 på dagen, tider kan variera beroende på din leveransort. Du som kund aviseras via sms eller telefon: leveransdag bestäms i samråd med Postnords kundtjänst, inte Decathlon. Postnord levererar innan arbetsdagen är slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2-3 timmar.
OBS: Notera att endast du som beställare kan ta emot ditt paket. Vid ändrat förfogande tillkommer en kostnad om 180kr.

Jag missade min hemleverans! Vad händer nu?

Skulle du missa den bokade tiden för hemleverans ber vi er att kontakta PostNords kundtjänst för bokning av ny utkörning:
Telefonnummer till PostNord: 0771 - 33 33 10.

Levererar ni utomlands?

Nej, vi levererar endast inom Sverige.

Kan jag spåra mitt paket?

Så fort vi packat din order så skickar vi ett mail till dig med all leveransinformation. När du fått detta e-mail kan du följa din order genom att logga in på Mitt Konto och titta under Mina Ordrar. Har du valt hemleverans eller leverans till ombud kan du även använda det spårningsnummer som du får i det mail du får när ordern är skickad. Med det spårningsnumret kan du spåra ditt paket på PostNords hemsida ca 2 dagar efter att ditt paket skickats.

Hur blir jag aviserad om leverans?

Du får en avisering som visar när du kan hämta paketet på det utlämningsställe du valt. Vi skickar i första hand aviseringar via SMS (om mobilnummer finns angett)

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?

Väljer du Click&Collect har du minst 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket. Kontakta oss om du vill att paketet ska ligga kvar lite längre. Vi kontaktar dig alltid innan paketet plockas bort.

Väljer du Postombud är liggetiden 14 dagar sen returneras det till vårt lager. För paket som inte hämtas ut hos ombud/terminal förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Ring vår kundservice Ställ en fråga via e-post