Under rådande omständigheter så kan vi ha längre svarstider och mer begränsade telefonmöjligheter. Maila kundservice_online@decathlon.com så svarar vi så fort vi kan.

Innovation på Decathlon

Vi utvecklar och uppfinner för att dagligen ge våra kunder glädje. Själva gläds vi åt att göra sport och träning tillgängligt för andra, runtom i hela världen.

Scrolla för att läsa mer

Nyheter för alla.

Vi hämtar inspiration från vår passion för sport och vanliga personer som du och jag. Genom att utveckla funktionella produkter av toppkvalitet, och göra dem tillgängliga till lägsta möjliga pris, närmar vi oss målet att göra sport tillgängligt för alla.


Förpackningar och reklam hjälper visserligen till att sälja produkter, men de ökar också deras pris. Tänk dig att kunna få samma kvalitet för halva priset. Det är inte bara en teoretisk möjlighet, det är så vi gör affärer. På Decathlon investerar vi i idéer och innovation, och det är så vi lyckas erbjuda dig den allra bästa och mest överkomliga sportutrustningen på marknaden.

easybreath

Innovation för topprestationer.

Oavsett hur ny eller erfaren du är inom en sport så bidrar våra innovationer till att göra din träning billigare, bekvämare och roligare. Ett exempel är Artengos tennisracket med SoftFeel-teknik. Genom en kombination av tunna lager balsaträ och grafit har vi kunnat minska vibrationerna i bollträffen med 50 %. Det gör att fler spelare kan spela oftare och bekvämare, utan att en tennisarmbåge gör slut på det roliga.


Våra Passion Brands för samman forskare, designers och produktchefer för att hitta det bästa sättet att uppfylla våra kunders behov. Vi lyssnar på idrottares synpunkter och observerar dem ”in action” på vårt center för forskning och utveckling. Vi utforskar prototypframtagning på vår industriella avdelning, samlar in data i vårt SportsLab och kopplar samman ett världsomspännande nätverk av forskningslaboratorier. Vi studerar organisationer, universitet och industripartner. Vi pratar med våra kunder. Vi analyserar människokroppen i rörelse och designar våra produkter därefter.

Tennisracket TR 560

Innovation för kvalitet.

Det känns bra när det man gör är bra. Kvalitet är en hörnsten i Decathlons filosofi. Om en produkt inte får toppbetyg tar vi bort den från butikshyllorna tills vi har kommit på ett sätt att förbättra den. Vi ger minst två års garanti på alla våra varor. Kvalitet för oss handlar inte bara om funktionalitet, utan också om säkerhet.


Vårt kvalitetstänk avspeglas också i hur vi behandlar våra kunder och medlemmar. Vi ger alltid utomordentlig service, i butikerna och online.

Carabiner

Innovation för service.

Vi arbetar kontinuerligt för att kunna erbjuda mer tillgängliga priser och samtidigt öka hållbarheten i vår produktion och försäljning. Detta arbete tar sin form i produkter som ryggsäcken Arpenaz 10, 2015 års bästsäljare. Genom att minska antalet tygpaneler att sy ihop från 21 till 8 kunde vi inte bara minska tygåtgången, tack vare färre sömmar, utan även skeppa fler artiklar per låda. Vår drastiska minskning av förpackningar och avfall bidrar till att bevara planeten och hålla kostnaderna nere för våra kunder.


Utöver själva produkterna arbetar vi aktivt med att stärka vår företagskultur och våra filantropiska partnerskap. Vår personal betalas rättvisa löner, har utmärkta förmåner och säkra arbetsförhållanden. Vi samåker, cyklar och åker kollektivt till jobbet. Service och hållbarhet är fundamentala värden i vår företagskultur och i våra liv.

Ryggsäck NH100

Innovation för aha-ögonblick.

Vi arbetar kontinuerligt för att kunna erbjuda mer tillgängliga priser och samtidigt öka hållbarheten i vår produktion och försäljning. Detta arbete tar sin form i produkter som ryggsäcken Arpenaz 10, 2015 års bästsäljare. Genom att minska antalet tygpaneler att sy ihop från 21 till 8 kunde vi inte bara minska tygåtgången, tack vare färre sömmar, utan även skeppa fler artiklar per låda. Vår drastiska minskning av förpackningar och avfall bidrar till att bevara planeten och hålla kostnaderna nere för våra kunder.


Vi inspireras av våra kunders synpunkter. Vi tar till oss av era idéer och utgår från dem i utvecklingen av nya produkter och i vidareutvecklingen av existerande. Ta tältet Quechua 2 Seconds, till exempel. Der här snabbresta tältets historia inleddes med att campare uttryckte ett behov av ett enklare och snabbare sätt att resa tält på. Vi höll med om att detta var något som behövde utvecklas och satte så igång med att konstruera vårt första pop-up-tält. Tio år senare hittar vi fortfarande sätt att förbättra tältet, till exempel genom 2016 års Fresh & Black-version, som håller sig svalt och mörkt för en bättre nattsömn.

Tält
Tillbaka till startsidan