Hemleverans Express - Hos dig nästa dag! Leverans inom Stockholms län

Under rådande omständigheter finns kundtjänst endast tillgänglig via mail. Maila kundservice_online@decathlon.com så svarar vi så fort vi kan.

Decathlons kundtjänst

Här hittar du vanliga frågor och svar

Vanliga Frågor

Skyddar Easybreath mig från Covid-19?

Easybreath-masken är inte ett medicinskt tillbehör.

Vi rekommenderar inte att du använder den för annan användning än avsedd. Täthet med torr hud garanteras inte (eller testas inte) och nivån av koldioxid i masken skulle vara hög eftersom den absolut inte är lämplig för sådan användning.

Slutligen rekommenderar vi att du inte ändrar masken själv, vilket kan försämra dess funktion, särskilt med avseende på luftflödet. Observera att missbruk av dess användning är inte uppmuntrat av Decathlon och vi avslår allt ansvar för skador som har skett till följd av att man har ändrat på masken eller om man har använt masken till något annat än snorkling.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag beställa till annan mottagare?

Endast du som beställare kan hämta ut ditt paket från ombudet.
Det är därför inte möjligt att beställa till en annan mottagare.

Hjälpte detta svar dig?

Finns produkten i lager i butik?

Som kund kan du dessvärre inte se själv på vår hemsida om en vara finns i lager i butik. För att ta reda på lagerstatus för en produkt ber vi dig därför att kontakta butiken direkt och fråga personalen där - de har stenkoll! Ha gärna produktens referensnummer tillhands när du ringer, då går det fortare för dem att hitta produkten.

Mer information om våra butiker

Produktens referensnummer hittar du på produktsidorna på decathlon.se och består av sju siffror, ex: 8526111

Hjälpte detta svar dig?

Hur handlar jag på decathlon.se?

Du måste ha en svensk bostadsadress för att kunna shoppa online, vara minst 18 år samt ha ett registrerat Decathlon-konto. Ett konto skapar ni enkelt och smidigt här antingen innan order läggs eller under orderprocessen.

  1. När du har hittat de varor du vill köpa klickar du på ikonen Lägg i varukorg.
  2. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till Kassan där du kan betala med kontokort eller Klarna faktura.
  3. När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via e-post. Dubbekolla så att den inte har hamnat i skräpposten.
  4. Vi skickar ytterligare ett mail när dina varor är leveransklara.
  5. Du kan även följa din beställning genom att logga in på Mitt Konto.

Hjälpte detta svar dig?

Hur lång är leveranstiden?

Vanligtvis har vi en leveranstid på mellan 6 – 9 arbetsdagar, men ibland kan det ta lite längre tid beroende på lagerstatus.

  • Den uppskattade leveranstiden för just din order ser du när du väljer leveranssätt.
  • Skulle en vara i din order ha ett senare leveransdatum än dom andra varorna är det det senare datumet som gäller då vi sampackar alla våra ordrar.
  • Det uppskattade leveransdatumet anges både i varukorgen, i kassasteget samt på din orderbekräftelse.
  • Tänk på att vi endast levererar inom Sverige.

OBS! Våra närmsta lager ligger utanför Sverige vilken påverkar leveranstiden.

Hjälpte detta svar dig?

Vad kostar frakten?

Leveranskostnaden beror på var och hur du väljer att ta emot ditt paket:

0 kr * Postombud över 399 kr.
49 kr * Postombud under 399 kr.
0 kr Click & Collect
0 kr Click & Collect 2H
199 kr Hemleverans Postnord små produkter
499 kr Hemleverans Postnord stora produkter (under 2,5 meter i längd)
999 kr Hemleverans Postnord extra skrymmande produkter (över 2,5 meter i längd, såsom kajaker)
99 kr ** Hemleverans Express Best Transport små paket (till exempel T-shirt, ett par skor, en boll eller en hjälm).
Max 4 varor, max 5 kg
349 kr ** Hemleverans Express Best Transport cyklar.
Max 4 cyklar, max 150 kg
499 kr ** Hemleverans Express Best Transport stora paket som måste transporteras på en pall, till exempel: roddmaskin, löpband och bordtennisbord.
Max 4 varor, max 100 kg

* Paketet måste uppfylla PostNords mått- och viktregler för ombudsleverans (vikt på max 20kg, längd max 1,5 m, längd + omkrets max 3 m) Länk till PostNord

** För kolli/sändningar som överstiger ovan angivna maximala mått- och viktgränser utgår en tilläggsavgift på 400 kr/sändning.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar Click & Collect 2h?

Som kund har du möjlighet att online reservera och betala för en produkt som finns i någon av våra butiker. Det här är ett bra alternativ om du snabbt och enkelt vill hämta ut din vara i butik, utan e-handelns leveranstider eller risken att produkten är slut när du kommer fram.

  1. För att göra en reservation väljer du Köp i butik på produktsidan
  2. Vi guidar dig vidare till betalning om produkten finns tillgänglig i din butik.
  3. Din order plockas och reserveras från butikens lager.
  4. Vi kontaktar dig per mail eller SMS så snart din beställning finns att hämta.
Återköp / byten / defekt vara

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta. Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

OBS! Liggtiden för ordern i butiken är 48h, sedan makuleras ordern.

Hjälpte detta svar dig?

Vilka betalsätt kan jag välja mellan på decathlon.se?

För närvarande har vi tre olika betalsätt:

  • Kortbetalning
  • Fakturabetalning
  • Presentkortsbetalning

För betalning med kort så accepterar vi VISA och Mastercard.

Betalning med faktura görs i samarbete med Klarna AB. Med detta alternativ kan du välja att betala på avbetalning.

Presentkort kan endast köpas i butik men kan användas som betalmedel på vår e-handel såväl som i butik. För köp online behöver du pinkoden som finns på baksidan av presentkortet.

Läs mer om våra betalsätt under Betalning.

Hjälpte detta svar dig?

Vad är Decathlons retur- och bytespolicy?

Returer online

Du har alltid 365 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 365 dagar från att du mottagit ditt paket. Du kan endast returnera online-beställningar via hemsidan. Varor köpta i butik måste returneras i en av våra Decathlon-butiker.

  • När din retur är inskickad, kontrollerad och godkänd hos oss får du din återbetalning inom 7 dagar.
  • Behandlingen av din retur sker så fort den kommer in men vi reserverar oss för max 14 dagar som är högst tillåtna antal dagar enligt lag gällande återbetalning.
  • Logga in på Mitt Konto för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas.
  • Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden.
  • Decathlon står alltid för returkostnaden, oavsett om du returnerar hela ordern eller endast delar av den under förutsättningarna att ni använder retursedeln från oss.
Byten online
  • Se till att varorna du vill byta är oanvända och att alla etiketter sitter kvar.
  • Om du vill byta till samma vara i en annan storlek lägger vi inte på någon ny leveransavgift.
  • Decathlon står för fraktkostnaden vid alla byten.
Skadade varor och felplock
  • Gäller det en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi självklart också för returfrakten.
  • Kontakta oss alltid om detta sker. Vid transportskador, d.v.s. om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det, skall du anmäla det på plats vid det angivna utlämningsstället.
  • Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss måste du ändå först hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss enligt ovan.
Återbetalning
  • Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Detta gäller även om du inte returnerar hela din order.
  • Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.
  • Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.
Återköp / byten / defekt vara Click & Collect 2H & Hemleverans Express

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta. Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag returnera onlineköp i butiker?

Det går bra att returnera en vara i våra fysiska butiker. Läs gärna vår Returpolicy innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

OBS! Om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returnera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar återbetalning?

Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Detta gäller även om du inte returnerar hela din order.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.

Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Hjälpte detta svar dig?

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (på höger sida på produktsidan, precis intill storleksalternativen)

Hjälpte detta svar dig?

Hur lång garanti har Decathlon på sina produkter?

Hos Decathlon erbjuder vi en garanti på 2 år och uppåt. Läs mer om våra garantier under fliken Garantier.

Hjälpte detta svar dig?

Hur länge erbjuder decathlon.se öppet köp?

Decathlon.se erbjuder 365 dagars öppet köp/bytesrätt.

Hjälpte detta svar dig?

Vad händer om en vara blir skadad under transport?

Leverans till postombud:

Decathlon ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Upptäcks transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet så finns alltid valmöjligheten att skicka tillbaka det direkt eller kontakta kundtjänst för att lösa problemet i efterhand.

Hemleverans:

Vid hemleverans, så måste du kontrollera paketet, och vid eventuella skador på paketet. Om det finns skador på paketet, vänligen ta bilder på dessa och kontakta kundtjänst.

Hjälpte detta svar dig?

Vilket ansvar tar Decathlon för miljö och samhälle?

Decathlon tillverkar produkterna på miljövänligt sätt: med miljövänliga material, utan onödiga förpackningar i butiken (t.ex. skickas skorna utan "kartongboxar") och med optimerad transport - precis som IKEA. För mer information om hur Decathlon arbetar internationellt med miljöarbete, klicka här.

Hjälpte detta svar dig?

Leverans

Hur fungerar Hemleverans Express?

Villkor för leverans
Förväntad leveranstid

Beställ innan klockan 14.00 och få din leverans nästa dag. Alla ordrar som som är gjorda efter klockan 14.00 levereras varorna nästkommande dag.

Leveransdagar

Vänligen notera att Best Transport levererar små paket varje dag, även lördag och söndag. Cyklar och stora paket kan endast levereras på vardagar.

Pris

Leverans sker genom vår partner Best Transport

  • 99 kr *för small paket (till exempel T-shirt, ett par skor, en boll eller en hjälm).
    Max 4 varor, max 5 kg.
  • 349 kr * för cyklar.
    Max 4 cyklar, max 150 kg
  • 499 kr * Alla stora paket som måste transporteras på en pall, till exempel: roddmaskin, löpband och bordtennisbord.
    Max 4 varor, max 100 kg
Begränsning vikt och volym Large:
Antal kolli/sänd: Maximalt 5 kolli
Vikt: Maximalt 100 kg per kolli, 100 kg per sändning
Volym: Maximalt 2 m3
Längd: Maximalt 4 m
Längd: Maximalt 2 m

*För kolli/sändningar som överstiger ovan angivna maximala mått- och viktgränser utgår en tilläggsavgift på 400 sek/sändning.

Leveransvillkor
Innan leveransen
  • Vi erbjuder Hemleverans - Express om din varukorg och din leveransadress är kompatibel med våra leveransvillkor. Om det finns flera produkter i varukorgen och en av dem inte är kompatibel med våra leveransvillkor så är inte det här valet möjligt.
  • Garanti för leverans samma dag: En garanti finns inte på det sättet. Men beställning innan 13.00 ger leverans samma dag vilket är det vi kommit överens om enligt avtal.
  • Du kommer att bli kontaktad via sms av våra leverantörer från BEST så fort din order har kommit in. Du kan följa din beställning på vår partners hemsida under följande adress: https://www.besttransport.se/privat/
  • För små paket kommer du att få ett sms när paketet är lastat på bilen som ska leverera. Mottagaren kan då följa bilen på en karta i realtid. For cyklar och bike and stora paket kommer BEST att avisera med ett sms att då det ska leverans samma kväll. 30-20 minuter innan leveransen kommer föraren att ringa dig och meddela att leveransen snart ska ske samtidigt som man kan följa bilen på en karta i realtid.
  • Du kan kontakta BEST kundtjänst på numret: 0771-71 71 71.
Under leveransen
  • Vid varje hemleverans kommer ett leveransförsök att utföras (där det ingår att chauffören ringer dig i händelsen att ingen är hemma eller att portkod saknas)
  • Se till att granska innehållet av paketet medan leverantören är på plats och inte bara det yttre paketet.
  • En signatur är inte nödvändigt från vår sida. Det är upp till dig om du vill ha det. När det kommer till större gods (tjänsterna medium och large såsom cyklar eller pingisbord) söker vi i regel alltid kvittens av leveransen för er skull så att vi kan säkerställa att leveransen är genomförd. Ni ser även detta i kundportalen.
  • Familjemedlemmar (eller andra personer som bor på samma leveransadress) kan skriva under och ta emot gods. Den som tar emot leveransen behöver ej ha med beställarens ID-handlingar.
  • Synlig skada ska anmälas direkt : Vi råder att du inte mottar leveransen om du upptäcker en synlig skada på varan och skriver ner i detalj vilka defekter varan/varorna har. Du kommer då spara mycket tid genom att inte behöva träffa leverantören för hämtning av den förstörda varan.
  • Dold skada ska anmälas inom 7 dagar. Förlorat gods ska anmälas inom 30 dagar
Om du inte är hemma under leveransen
  • Om ingen är hemma under leveransen kommer paketet att returneras till vår leverantör. Om gods tas i retur till terminal är leverantören skyldig att informera beställaren om detta.
  • Större leveranser antar vi att konsumenter inte vill att vi ställer av utan uppsyn och då tar vi tillbaka dem till terminalerna och kör ut dagen efter om mottagaren inte var hemma/på plats. Vi kommer att avisera mottagare med både SMS, samtal och kartfunktion i mobiltelefonen för att öka leveransprecisionen så mycket som möjligt. Retur till terminal=motsvarande utkörningskostnad, nytt leveransförsök=motsvarande ursprunglig leveranskostnad.
Stora varor

Viktig information: vissa varor behöver speciell uppsyn I hemleveransen inkluderas inbärning. Däremot kommer endast en person vara tillgänglig för att hjälpa till med att bära in varorna. Du kan bli ombedd att hjälpa till med att lasta ur bilen. Det är också möjligt för oss att leverera varorna till en av dina grannar om du inte är hemma. Se bara till att inkludera den rätta mottagarens adress på leverantörens hemsida.

Saknad information
  • Om mottagarens uppgifter inte angivits korrekt såsom namn, adress, portkort etc i enlighet med godkänd transportetikett garanterar inte leverantören att leverans sker till mottagaren enligt avtal. Kontakta vår partner BEST vid problem med leveransen.
  • Vid ofullständiga eller felaktiga transportinstruktioner debiteras beställaren med 50 SEK/sändning.
Återköp/byten/defekt vara

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta.

Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

Vi har 365 dagars öppet köp på alla våra produkter.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag beställa till annan mottagare?

Endast du som beställare kan hämta ut ditt paket från ombudet.
Det är därför inte möjligt att beställa till en annan mottagare.

Hjälpte detta svar dig?

Hur lång är leveranstiden?

Vanligtvis har vi en leveranstid på mellan 6 – 9 arbetsdagar, men ibland kan det ta lite längre tid beroende på lagerstatus.

  • Den uppskattade leveranstiden för just din order ser du när du väljer leveranssätt.
  • Skulle en vara i din order ha ett senare leveransdatum än dom andra varorna är det det senare datumet som gäller då vi sampackar alla våra ordrar.
  • Det uppskattade leveransdatumet anges både i varukorgen, i kassasteget samt på din orderbekräftelse.
  • Tänk på att vi endast levererar inom Sverige.

OBS! Våra närmsta lager ligger utanför Sverige vilken påverkar leveranstiden.

Hjälpte detta svar dig?

Vad kostar frakten?

Leveranskostnaden beror på var och hur du väljer att ta emot ditt paket:

0 kr * Postombud över 399 kr.
49 kr * Postombud under 399 kr.
0 kr Click & Collect
0 kr Click & Collect 2H
199 kr Hemleverans Postnord små produkter
499 kr Hemleverans Postnord stora produkter (under 2,5 meter i längd)
999 kr Hemleverans Postnord extra skrymmande produkter (över 2,5 meter i längd, såsom kajaker)
99 kr ** Hemleverans Express Best Transport små paket (till exempel T-shirt, ett par skor, en boll eller en hjälm).
Max 4 varor, max 5 kg
349 kr ** Hemleverans Express Best Transport cyklar.
Max 4 cyklar, max 150 kg
499 kr ** Hemleverans Express Best Transport stora paket som måste transporteras på en pall, till exempel: roddmaskin, löpband och bordtennisbord.
Max 4 varor, max 100 kg

* Paketet måste uppfylla PostNords mått- och viktregler för ombudsleverans (vikt på max 20kg, längd max 1,5 m, längd + omkrets max 3 m) Länk till PostNord

** För kolli/sändningar som överstiger ovan angivna maximala mått- och viktgränser utgår en tilläggsavgift på 400 kr/sändning.

Hjälpte detta svar dig?

Hur hittar jag mitt leveransdatum?

I Varukorgen och i Kassan får du alltid aktuell information om när dina varor beräknas komma fram. Om varorna du beställer har olika leveranstid kommer hela din order att komma samtidigt vid senaste varans förväntade leveransdatum.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag lägga till varor i min bekräftade order?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr varken lägga till varor eller slå ihop med annan order. Du får helt enkelt placera en ny order om du önskar köpa något mer.

Hjälpte detta svar dig?

Var kan jag hämta mitt paket?

När du handlar från oss kan du själv välja var du vill hämta ditt paket. Det finns en mängd utlämningsställen över hela Sverige och de flesta har öppet både kvällar och helger. I Kassan får du förslag på utlämningsställen som ligger nära din bostad. Om du hellre vill hämta ditt paket någon annanstans kan du enkelt söka fram ett utlämningsställe som passar dig bättre.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar Click & Collect 2h?

Som kund har du möjlighet att online reservera och betala för en produkt som finns i någon av våra butiker. Det här är ett bra alternativ om du snabbt och enkelt vill hämta ut din vara i butik, utan e-handelns leveranstider eller risken att produkten är slut när du kommer fram.

  1. För att göra en reservation väljer du Köp i butik på produktsidan
  2. Vi guidar dig vidare till betalning om produkten finns tillgänglig i din butik.
  3. Din order plockas och reserveras från butikens lager.
  4. Vi kontaktar dig per mail eller SMS så snart din beställning finns att hämta.
Återköp / byten / defekt vara

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta. Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

OBS! Liggtiden för ordern i butiken är 48h, sedan makuleras ordern.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar Click & Collect?

Placera din order online och få den levererad direkt till våra butiker, helt utan extra kostnad! När din order är redo att hämtas ut får du ett mail av oss, skriv gärna ut detta när du hämtar ut ditt paket.

  1. För att göra en beställning väljer du Click & Collect under leveranssätt i utcheckningen.
  2. Vi guidar dig vidare till betalning om produkten finns tillgänglig.
  3. Din order skickas från vårat centrallager.
  4. Vi kontaktar dig per mail eller SMS så snart din beställning finns att hämta.
Kom ihåg:
  • Ta med giltig legitimation + ordernummer vid uthämtning.
  • När vi meddelat att din order finns färdig att hämta har du åtminstone 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket
  • Meddelar du oss kan vi låta paketet ligga lite längre. Kontaktuppgifter till din butik finns här
  • Vi meddelar dig alltid innan paketet plockas bort.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar hemleverans?

  • Postnord levererar hem till mottagarens dörr/port fram till klockan 17.00 på dagen, tider kan variera beroende på din leveransort.
  • Du som kund aviseras via sms eller telefon: leveransdag bestäms i samråd med Postnords kundtjänst, inte Decathlon.
  • Postnord levererar innan arbetsdagen är slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2-3 timmar.
  • I hemleveranstjänsten så ingår inte bärhjälp.
Jag missade min hemleverans! Vad händer nu?

Skulle du missa den bokade tiden för hemleverans ber vi er att kontakta PostNords kundtjänst och se om bokning för ny utkörning är möjlig:

Telefonnummer till PostNord: 0771 - 33 33 10.

OBS! Notera att endast du som beställare kan ta emot ditt paket. Vid ändrat förfogande tillkommer en kostnad om 180kr.

Hjälpte detta svar dig?

Levererar ni utomlands?

Nej, vi levererar endast inom Sverige.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag spåra mitt paket?

  • Så fort vi packat din order så skickar vi ett mail till dig med all leveransinformation.
  • När du fått detta e-mail kan du följa din order genom att:
    1. Logga in på Mitt Konto.
    2. Klicka på Mina Ordrar.
  • Har du valt hemleverans eller leverans till ombud kan du även använda det spårningsnummer som du får i det mail du får när ordern är skickad.
  • Med det spårningsnumret kan du spåra ditt paket på PostNords hemsida ca 2 dagar efter att ditt paket skickats.

Hjälpte detta svar dig?

Hur blir jag aviserad om leverans?

Du får en avisering som visar när du kan hämta paketet på det utlämningsställe du valt. PostNord skickar i första hand aviseringar via SMS (om svenskt mobilnummer är angett)

Hjälpte detta svar dig?

Hur lång är liggtiden för ett paket?

Väljer du Click&Collect har du minst 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket. Kontakta oss om du vill att paketet ska ligga kvar lite längre. Vi kontaktar dig alltid innan paketet plockas bort.

Väljer du Postombud är liggetiden 14 dagar sen returneras det till oss.

OBS! För paket som inte hämtas ut hos ombud/terminal förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Hjälpte detta svar dig?

Returer & Byten

Hur länge har jag öppet köp på decathlon.se?

Decathlon erbjuder 365 dagar bytesrätt/öppet köp på varor köpta på decathlon.se.*

* Vissa varor inom säkerhet kan inte returneras/bytas. Läs mer om detta på frågan "Går alla typer av varor att returnera?" nedan. Läs våra köpvillkor här

Hjälpte detta svar dig?

Hur gör jag en retur?

Låt säga att kläderna ni beställde inte passar, eller att barnen redan fick den där fina skateboarden i present av mormor och morfar, eller att ni helt enkelt ångrar ert köp. Inga problem! Hos på decathlon.se har vi en generös returpolicy: du har hela 365 dagar på dig att bestämma dig för om du är nöjd med ditt köp. Du kan endast returnera online-beställningar via hemsidan. Varor köpta i butik måste returneras i en av våra Decathlon-butiker.

Retur via vår hemsida

Du kan smidigt göra en retur direkt via decathlon.se, under Mitt Konto (längst upp på sidan):

  1. Klicka på Mitt Konto
  2. Logga in
  3. Klicka på Gör en retur
  4. Välj vilken order i historiken som skall returneras/bytas under Se detaljer.
  5. Under vald order kan ni välja Gör en retur
  6. Följ instruktionerna som på sidan och skicka sedan in din retur.
  7. Om du har fått en retursedel i paketet så klistrar du på den på paketet och lämnar in till ett ombud.
  8. Har du inte fått en retursedel kommer vi att maila den till din e-mailadress - kontakta oss här om du inte har möjlighet att skriva ut din retursedel så skickar vi den via post istället.
  9. Har du frågor eller funderingar, kontakta kundtjänst.
Att tänka på:
  • Om du vill göra ett byte kan endast göra ett storleksbyte, inte byta till en annan vara.
  • Har ni valt leverens till ombud, så ska retursedeln komma med i paketet. Har ni däremot valt hemleverans, så behöver ni kontakta oss för en retursedel. Decathlon står för fraktkostnaden om denna retursedel används. Kontakta oss om ni inte har möjlighet att skriva ut returblanketten själv, då skickar vi den till er via post istället.
  • Retursedeln ska sättas synligt på paketet för att din retur ska skickas kostnadsfritt.
  • Har du valt att returnera en vara/flera varor och ordern är betalad med kort återbetalas du till det betalkortet som användes vid betalning.
  • Har du valt att betala ordern via Klarna faktura gäller följande:
  • Är fakturan redan betald så återbetalar Klarna dig för returen.
  • Är fakturan ej betald, tas varan som är returnerad bort från fakturan.
Retur direkt i våra butiker

Det går bra att returnera en vara i våra butiker. Läs gärna vår Returpolicy innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

OBS! Om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Hjälpte detta svar dig?

Vad är Decathlons Retur- och Bytespolicy?

Returer online

Du har alltid 365 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 365 dagar från att du mottagit ditt paket.

  • När din retur är inskickad, kontrollerad och godkänd hos oss får du din återbetalning inom 7 dagar.
  • Behandlingen av din retur sker så fort den kommer in men vi reserverar oss för max 14 dagar som är högst tillåtna antal dagar enligt lag gällande återbetalning.
  • Logga in på Mitt Konto för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas.
  • Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden.
  • Decathlon står alltid för returkostnaden, oavsett om du returnerar hela ordern eller endast delar av den.
Byten online
  • Se till att varorna du vill byta är oanvända och att alla etiketter sitter kvar.
  • Om du vill byta till samma vara i en annan storlek lägger vi inte på någon ny leveransavgift.
  • Decathlon står för fraktkostnaden vid alla byten.
Skadade varor och felplock
  • Gäller det en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi självklart också för returfrakten.
  • Kontakta oss alltid om detta sker. Vid transportskador, d.v.s. om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det, skall du anmäla det på plats vid det angivna utlämningsstället.
  • Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss måste du ändå först hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss enligt ovan.
Återbetalning
  • Du får ersättning för det belopp som betalats för varan/varorna vid inköpstillfället samt för returkostnaden. Detta gäller även om du inte returnerar hela din order.
  • Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.
  • Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag returnera onlineköp i butiker?

Det går bra att returnera en vara i våra butiker. Läs gärna våra köpvillkor innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

OBS! Om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returnera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Hjälpte detta svar dig?

Går alla typer av varor att returnera?

Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.

Vid retur av fullständig order inom 365 dagar för köptillfället står Decathlon för returfrakten. Kontakta oss för utfärdande av retursedel.

OBS! Av säkerhetsskäl accepterar vi inte retur av säkerhetsutrustning såsom: Klätterselar, karbinhakar, hjälmar (oavsett typ).

Hjälpte detta svar dig?

Hur gör jag en reklamation?

Reklamation görs genom ditt personliga konto på hemsidan och kontakt med kundtjänst.

  1. Vänligen kontakta kundtjänst och om möjligt bifoga bilder på den felaktiga/defekta varan.
  2. Under "mina ordrar" på din kontosida så kan du enkelt klicka dig in på din order och skapa en retur.
  3. När varan inkommit till oss så kommer återbetalning ske genom det betalningssätt som du använt i din order så fort utredningen av reklamationen är godkänd.

Decathlon följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara.

Decathlon förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vid reklamationer som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden då vi alltid följer deras rekommendationer. Generellt vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen). För mer information hur du ska gå tillväga som kund för att lösa en tvist, besök EU-kommissionens online-plattform.

Hjälpte detta svar dig?

Beställningar

Hur handlar jag på Decathlon.se?

Du måste ha en svensk bostadsadress för att kunna shoppa online, vara minst 18 år samt ha ett registrerat Decathlon-konto. Ett konto skapar ni enkelt och smidigt här antingen innan order läggs eller under orderprocessen.

  1. När du har hittat de varor du vill köpa klickar du på ikonen Lägg i varukorg.
  2. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till Kassan där du kan betala med kontokort eller Klarna faktura
  3. När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via e-post.
  4. Vi skickar ytterligare ett mail när dina varor är leveransklara.
  5. Du kan även följa din beställning genom att logga in på Mitt Konto.

Hjälpte detta svar dig?

Det står att varan är slut i kassan, varför?

Vårt lager uppdateras i realtid så är det en populär vara så finns möjligheten att varan har hunnit bli slutslåld innan ni kommit till sista delen av utcheckningen.

Hjälpte detta svar dig?

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (till höger, precis intill storleksalternativen)

Hjälpte detta svar dig?

Jag vill beställa åt ett företag, hur bär jag mig åt?

  1. Du måste skapa ett företagskonto för att beställa åt ett företag. Det är lika enkelt som att skapa ett personligt konto.
  2. Skapa ett konto kan du göra i orderprocessen när du är redo att betala eller här
  3. Fyll i en e-post, företagsnamn samt organisationsnummer.
  4. Säkerställ att företagets registerade bolagsadress och organisationsnummer stämmer överrens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.

OBS! Klarna-fakturor har 2 veckors förfallodatum.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar orderbekräftelsen?

En orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du skickat din order.

Hjälpte detta svar dig?

Hur får jag tag på min orderstatus?

Din order är sökbar först när det har skapats ett kollinummer på den. Ditt kollinummer visas under Mitt Konto när den skickas från oss.

Vi skickar även ett leveransmail som heter "Din order är skickad till dig" när paketet lämnar vårt lager där man kan följa paketet via samma nummer.

Hjälpte detta svar dig?

Jag behöver hjälp med att lägga en order

Kontakta kundtjänsten så kan de guida dig för att lägga en order.

Vår kundtjänst är öppen:

  • helgfri måndag-torsdag 10:00-18:00 samt
  • helgfri fredag 10:00-16:00

via telefon på nummer 08 - 28 13 34.

Du kan även mejla oss närsomhelst på adressen kundservice_online@decathlon.com.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag lägga till varor i min bekräftade order?

Kontakta vår kundtjänst om du önskar modifiera din order.

Förutsatt att din order inte är under behandling hos vårt lager finns möjlighet att modifiera.

Med modifiering menas att det går bra att ta bort varor samt ta bort hel order.

Tyvärr kan vi inte lägga till varor på en redan befintlig order utan istället måste en ny order göras.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag makulera/stoppa min order?

Förutsatt att din order inte har hunnit gå under behandling hos vårt lager finns möjligheten att stoppa din order. Kontakta därför vår kundtjänst så snabbt som möjligt!

Vill du inte ha ditt paket så har du fri returrätt men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket från ombudet för att du inte ska få en straffkostnad för outlöst paket.

Hjälpte detta svar dig?

Jag hinner inte hämta mitt paket inom 14 dagar!

Har du valt butik som utlämningsställe:
  • Ditt paket finns kvar i minst 14 dagar, om du hör av dig kan vi låta det ligga kvar lite längre.
  • Vi kontaktar dig alltid innan vi plockar bort ditt outlösta paket.
Om paketet är skickat till ombud/hemleverans:
  • Väljer du Postombud är liggtiden 14 dagar, sen returneras det till vårt lager.

OBS! För paket som inte hämtas ut hos ombud förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Hjälpte detta svar dig?

Jag vill ha mer information om en produkt

Om du vill ha mer information om en specifik produkt än vad som är beskrivet på hemsidan vänligen kontakta vår fysiska butik. Du blir då kopplad till relevant avdelning och får prata med en kunnig säljare för den produkt som du är intresserad av.

Hjälpte detta svar dig?

Finns varan i butiken?

För att få reda på om en vara finns i lager i våra fysiska butiker i Sverige så ber vi er att kontakta våra butiker, se telefonnummer nedan.

Mer information om våra butiker

Hjälpte detta svar dig?

Storleksguide

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (på höger sida på produktsidan, precis intill storleksalternativen)

Hjälpte detta svar dig?

Betalning

Hur fungerar kortbetalning?

  1. Du kan betala med de flesta kort med MasterCard och Visa kortsymbol.
  2. När du gjort ditt köp och gått vidare till Kassan samt loggat in väljer du kort som betalsätt.
  3. Sidan laddas då om och du skickas till en säker sida där du skall fylla i ytterligare uppgifter. Kontrollera att både dina kort- och personuppgifter stämmer innan du genomför köpet.
  4. Pengarna dras direkt från ditt konto och vi skickar dig en orderbekräftelse via e-post. Det sparas aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar fakturabetalning?

Vi erbjuder fakturabetalning hos Klarna AB. Om du väljer att betala med faktura överlåts därmed betalningshanteringen helt till Klarna. Med detta betalningsalternativ kan du själv välja om du vill betala allt på en gång eller dela upp din betalning.

Betalningsdetaljerna från Klarna skickas till dig via e-post. Klarna behöver ditt svenska personnummer för att kunna skicka och godkänna din förfrågan om fakturabetalning. Din folkbokförda adress måste även stämma överens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.

För mer information kring hur du kan dela upp din betalning och hur du betalar via Klarna generellt, var vänlig besök Klarnas hemsida där du kan få mer detaljerad hjälp, eller ring Klarna på 08 - 120 120 10.

Klarna-fakturor har 2 veckors förfallodatum.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar betalning med presentkort?

Presentkort kan köpas i våra fysiska butiker och användas även på nätet. På baksidan av kortet finns en pinkod som behövs vid köp online.

Presentkorten kan laddas med mellan 100 - 1500 kr.

Hjälpte detta svar dig?

Hur fungerar användning av rabattkod?

Ibland har vi kampanjer på decathlon.se där du kan få rabatt genom att använda en specifik rabattkod. Rabattkoden kan ingå i en nationell kampanj eller vara personlig. Rabattkoden skriver du in i samma steg i utcheckningen som fraktsätt väljs på, precis under fraktalternativen. Om koden stämmer dras den aktuella summan / procenten som ingår i kampanjen av från totalsumman du ska betala.

Ibland händer det tyvärr att koden inte fungerar av olika anledningar. Kanske är koden felaktig på något sätt eller så krånglar systemet. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till oss så hjälper vi dig! Ring oss på 08 - 28 13 34 under kundtjänstens öppettider eller mejla oss på kundservice_online@decathlon.com.

Hjälpte detta svar dig?

Vad gäller för företagskunder?

Vi erbjuder samma betalningssätt för företag som för privatpersoner: kortbetalning, Klarna faktura samt presentkort

Hjälpte detta svar dig?

Mitt konto

Varför ska jag bli medlem hos Decathlon?

Smidigt, förmånligt och gratis

Det finns många fördelar med att gå med i Decathlons kundklubb. Nedan kan du läsa mer om hur du vinner på att bli medlem. Bestämt dig redan? Klicka här för att registrera dig som ny medlem.

Alla kvitton sparade

Att göra returer, byten och se detaljer om dina köp blir en barnlek! Medlemskortet fungerar som ditt garantibevis. Alla dina köp sparas på ditt medlemskonto så du behöver aldrig ta med dig papperskvitton till butiken eller leta i din e-postinkorg när du exempelvis vill göra en retur online.

Erbjudanden & Medlemsevent

Du får vårt nyhetsbrev (valbart) som ger dig inspiration kring det senaste vi fått in. Regelbundet bjuder vi även in till olika medlemsevent där du exempelvis kan få förtur till reor, pröva på en ny sport eller få rabatt på utvalda varor.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag använda mitt medlemskort vid köp online?

Självklart. Det enda som krävs är att ditt medlemskort är kopplat till ditt personliga konto.

Hjälpte detta svar dig?

Vart hittar jag cykelns serienumret?

Ditt serienummer finns skrivna på två olika ställen.

  1. Du hittar det på ditt orginalkvitto
  2. Ditt serienummer finns på samma ställe som ramnumret är skrivet på cykeln.

Vi rekommenderar därför alltid att du tar ett foto eller skriver ner dessa nummer vid köptillfället om något oförutsett skulle hända. Registrera alltid dina köp med ditt Decathlon-konto så är det lättare för oss att hjälpa dig med kvittoutskrifter, service osv.

Hjälpte detta svar dig?

Hur ändrar jag mina uppgifter?

Du kan alltid ändra dina uppgifter. Gör såhär:

  1. Gå till Mitt Konto och logga in med din e-postadress och lösenord.
  2. Gå till Min profil.
  3. Du kan sedan ändra din adress, personliga information samt inloggningsuppgifter

Hjälpte detta svar dig?

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?

Har du glömt ditt lösenord för ditt konto?
  1. Klicka på denna länk
  2. Ett fönster visas där du kan ange och bekräfta din e-postadress.
  3. Inom några minuter kommer du att få ett mail med ett nytt lösenord för att komma åt kontot.

Hjälpte detta svar dig?

Var hittar jag min faktura?

Varje faktura finns sparad på ditt personliga konto och hittas under

  1. Klicka på Mitt Konto
  2. Klicka sedan till Mina Ordrar
  3. Klicka därefter på Mina Kvitton
  4. Du hittar din faktura under Orderdetaljer. I denna flik kan du även skapa en retur samt spåra paket.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag lägga till en utländsk adress till mitt konto?

Hjälpte detta svar dig?

Hur ska jag skriva mitt personnummer?

Du måste ange ditt personnummer enligt följande: ååmmddxxxx. Om detta inte fungerar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.

Hjälpte detta svar dig?

Hur avregistrerar jag mig från Decathlons e-postutskick?

Du kan enkelt välja om du vill ha kommunikation eller inte via ditt konto när du loggat in.

  1. Klicka på Mitt Konto i menyn
  2. Klicka på Hantera mailutskick
  3. Här kan du välja vilken typ av kommunikation du får av oss
  4. Du kan läsa om hur vi hanterar personuppgifter här. Har du frågor eller funderingar kan du kontakta vårat dataskyddsombud genom att maila personaldatasverige@decathlon.com.

Du kan även klicka på länken "avregistrera" längst ner i ett av nyhetsutskicken du har mottagit. Behöver du hjälp med att avaktivera kommunikationen finns vi tillgängliga att hjälpa dig. Kontaka oss genom vårat kontaktformulär

Notera dock att vissa utskick inte är reklamutskick och därmed inte går att avregistrera sig ifrån. Detta då dessa utskick är nödvändiga för att du som medlem ska kunna utnyttja ditt medlemskap till fullo. Exempelvis skickas samtliga bonuscheckar ut via e-post och om du behöver återställa ditt lösenord skickas även detta via e-post.

Hjälpte detta svar dig?

Kan jag avsluta mitt konto?

Din kundprofil kan självklart avslutas när som helst även om detta gör oss mycket ledsna. Om du önskar att göra detta, vänligen kontakta vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär eller via e-post till kundservice_online@decathlon.com. Dina åsikter är viktiga för oss så berätta gärna varför du inte längre önskar att vara en del av Decathlon.

Hjälpte detta svar dig?

Garantier

Hur lång garanti erbjuder Decathlon.se?

Decathlon erbjuder minst två (2) års garanti på samtliga produkter, d.v.s. både våra egna Passion Brands samt övriga varumärken. Utöver detta finns det produkter som omfattas av en förlängd garantitid:

  • Stommar på våra fitnessmaskiner (löpband, crosstrainers, träningscyklar osv) har en garanti på 5 år. Rörliga samt mindre delar har en garantitid på 2 år.
  • Ryggsäckar från vårt eget varumärke Quechua har en garantitid på hela 10 år.
  • Vi erbjuder livstidsgaranti på cykelramar och styva framgafflar på cyklar från vårt eget varumärke B'Twin. Ramar och gafflar gjorda av karbon har 5 års garanti, övriga delar har 2 års garanti.

Garantin omfattar inte:

  • Produkter som har skadats/försämrats på grund av slitage, misskötsel och felaktig användning (alla typer av fel som inte beror på att produkten är defekt vid köptillfället).
  • Transportskador
  • Skador som uppkommit vid förvaring av produkten i ogynnsam miljö
  • Skador som uppkommit när produkten har använts i annat syfte än för privat bruk.

Hjälpte detta svar dig?

Använder Decathlon Cookies?

Ja, Decathlon använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner samt för att förbättra användarupplevelsen. Läs mer om hur Decathlon använder cookies här.

Hjälpte detta svar dig?

Hur säkert är det att handla på Decathlon.se?

Decathlon använder krypterad dataöverföring vid betalningar. Betalnings- och personuppgifter sker alltid via säkra sidor.

När du registrerar dig hos oss och beställer varor godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Decathlon Sverige AB skyddar dina personuppgifter enligt EU-stadgad lagordning. Du har självklart rätt att se dina personuppgifter som vi har registrerat. Skulle dessa vara felaktiga eller ofullständiga kontakta då gärna oss så att uppgifterna kan rättas eller raderas.

Läs om Decathlons sekretesspolicy här.

Har du frågor gällande dessa villkor är du välkommen att kontakta vårat dataskyddsombud via e-post: personaldatasverige@decathlon.com.

Hjälpte detta svar dig?

Skyddar Decathlon.se mina personuppgifter?

När du registrerar dig hos oss och beställer varor godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Decathlon Sverige AB skyddar dina personuppgifter enligt EU-stadgad lagordning. Du har självklart rätt att se dina personuppgifter som vi har registrerat. Skulle dessa vara felaktiga eller ofullständiga kontakta då gärna oss så att uppgifterna kan rättas eller raderas.

Läs om Decathlons sekretesspolicy här.

Har du frågor gällande dessa villkor är du välkommen att kontakta vårat dataskyddsombud via e-post: personaldatasverige@decathlon.com.

Hjälpte detta svar dig?

Övriga frågor

Decathlon i media

Arbetar du inom media och vill veta mer om vår verksamhet? Vänligen kontakta oss på kundservice_online@decathlon.com

Hjälpte detta svar dig?

Cookies

Decathlon använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner samt för att förbättra användarupplevelsen. Läs mer om hur Decathlon använder cookies här.

Hjälpte detta svar dig?

Köpvillkor

Läs våra köpvillkor här.

Hjälpte detta svar dig?

Sekretesspolicy

Läs vår sekretesspolicy här.

Hjälpte detta svar dig?

Decathlons Verkstad

Behöver du hjälp med att serva cykeln, ställa in skidorna eller trycka egna lagtröjor? Nedan hittar du vår nedladdningsbara prislista (pdf) som innehåller allt vi kan laga, skapa och fixa till i vår verkstad. Vi hittar lösningar på det mesta vi säljer!

Tjänster vi erbjuder

Decathlons tekniker är utbildade experter och finns där för att hjälpa dig att underhålla och reparera din sportutrustning. Se vårat utbud nedan för vad vi kan hjälpa dig med.

Cykelservice & Reparation
Reparera din cykel i vår verkstad

Decathlons verkstad tillhandahåller underhåll och reparation för alla typer av cyklar.

Se priser här
Service av fitnessmaskiner
Serva din fitnessmaskin hos oss

Vi erbjuder serviceunderhåll för de flesta typer av gym- och fitnessmaskiner såsom löpband, crosstrainers och spincyklar.

Se priser här
Service av Skidor & Skridskor
Slipa och ställ in dina skidor hos Decathlon

Vi både vallar, slipar och reparerar alpina skidor, längdskidor, skridskor och snowboards i vår vinterverkstad.

Se priser här
Tryck på textilier
Tryck dina personliga tryck i vår verkstad

Perfekt om man vill ha matchtröjor med namn och logotyper på! Även övriga textilprodukter såsom paraplyer, skor och simmössor går bra.

Se priser här
Lagning av Tält
Laga dina tältpinnar hos Decathlon

Behöver du fixa till dina tältpinnar? Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Se priser här
Allt för din sparkcykel
Byte av delar till din skateboard eller sparkcykel

Kanske behöver du ett nytt styre till sparkcykeln eller nya hjul till dina inlines? Vår verkstad fixar det mesta för skatesporten.

Se priser här
Gravering av pokaler & medaljer
Gravering av pokaler

Pokaler och medaljer kan göras mer personliga med dekaler eller graverade brickor. Läs vår verkstadsbroschyr (ovan) för mer detaljer!

Se priser här
Sportklockor och Elektronik
Byte av batterier

I vår verkstad kan du få hjälp med bland annat batteribyten och armbandsbyten för din sportklocka.

Se priser här

Återkallelser

  • Återkallad produkt - B'TWIN BCLIP 100.
    Återkallad produkt - B'TWIN CYKELBARNSTOL BCLIP 100

    ELOPS-teamet har i sina kvalitetskontroller upptäckt en potentiell risk med ett mindre antal exemplar av följande produkt: CYKELBARNSTOL 100 BCLIP (referensnummer 2538309). Du berörs av den här återkallelsen om du köpte produkten mellan 01/10/2018 och 20/11/2019.

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - BFOLD 500/700
    Återkallad produkt - BFOLD 500/700

    Decathlon utfärdar ett återkallande för varumärket BFold av två vikande cyklar (referensnummer 583698 och 1481091) köpt mellan 01/01/2013 och 31/12/2016. I mycket sällsynta fall kan den vikbara ramen gå av under användningen i nivå med gångjärnet.

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - Oxelo TOWN 7 EF eller TOWN 9 EF
    Återkallad produkt - Sparkcykel Oxelo TOWN 7 EF eller TOWN 9 EF

    Sparkcykel Oxelo TOWN 7 EF eller TOWN 9 EF såld mellan den 01/01/2012 och 15/09/2016 (referensnummer är: 1601179 / 1601289 / 1601181 / 591725 / 591760 / 1601182 / 1607701 / 591766) har blivit återkallad på grund av att vi har upptäckt en svaghet i styret​, som kan leda till en växande spricka och att det går sönder vid intensiv användning.

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - B'twin B'original Bike
    Återkallad produkt - B'twin B'original Bike

    Som ett resultat av kvalitetskontrolltesterna har B'TWIN upptäckt en defekt i främre stänkskyddet. Det innebär att stänkskyddet i vissa fall skulle kunna blockera hjulet och ge upphov till fall (referensnummer är: 1814364 / 1814366 / 1825268 / 1825269 / 1860759 / 1860760 / 2228596 / 2228597 / 2624627 / 2624626 / 2627680 / 2627679).

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - Domyos DST 100
    Återkallad produkt - Domyos DST 100

    Inom ramen för vårt arbete med kvalitet och säkerhet, samt i dialog med våra kunder, så har Decathlons CROSS TRAINING / BODY BUILDING-team konstaterat att denna produkt (referensnummer: 8360619) inte når våra önskade säkerhetskrav. Vi har uppmärksammat att i vissa sällsynta fall kan säkerhetskroken gå sönder och orsaka fall.

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - GLOVES PRO’LÄDER BRUN
    Återkallad produkt - GLOVES PRO’LÄDER BRUN

    FOUGANZA teamet har upptäckt att vissa produkter har en för hög halt av 6-värt krom, som i sällsynta fall kan leda till allergiska reaktioner. Med tanke på att din säkerhet är av största vikt, så har vi beslutat att återkalla denna produkt (referensnummer: 832609). Du berörs av denna återkallelse om du köpte produkten mellan 16/06/2017 och 05/07/2019

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - Adapter för cykelhållare
    Återkallad produkt - Adapter för cykelhållare

    B’TWIN-teamet har identifierat en potentiell risk. Säkerhetsfunktionen kan öppnas. Cykeln kan trilla av hållaren. Med tanke på att din säkerhet är viktigast för oss, beslutade vi att återkalla den här produkten (referensnummer: 8357813). Du berörs av den här återkallelsen om du köpte produkten mellan 01/01/2016 och 06/06/2019

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - BARNSITS 7–15 kg ALL SLOTH BLÅ NABAIJI
    Återkallad produkt - Barnsits 7–15 kg All Sloth Blå

    NABAIJI har genom sitt kvalitetsarbete upptäckt en potentiell risk: Förbindelsen mellan flytkroppen och sitsen kan lossna. Detta fenomen kan förekomma i ytterst sällsynta fall, men vi vill inte ta några risker beträffande våra användares säkerhet, varför vi återkallar samtliga produkter (referensnummer: 8545640). Som säkerhetsåtgärd uppmanar vi dig att returnera din produkt till närmaste butik för att få pengarna tillbaka.

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - KARBINHAKE SKRUV ROCKY SIMOND
    Återkallad produkt - KARBINHAKE SKRUV ROCKY SIMOND

    Vi har genom vårt kvalitets- och säkerhetsarbete upptäckt en potentiell risk: På ett fåtal exemplar av produkten (referensnummer: 8292246 / 8292181) kan skruvhylsan (den svarta delen) ha monterats monteras upp- och nedvänd. Detta kan medföra att produkten öppnas oväntat under användning. Som säkerhetsåtgärd uppmanar vi dig att returnera din produkt till närmaste butik för att få pengarna tillbaka.

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - pannlampan OnNight 410
    Återkallad produkt - pannlampan OnNight 410

    Inom ramen för vårt kvalitetsarbete har märkena Kalenji och Geonaute upptäckt en potentiell risk: Batteriet kan överhettas under laddningen och utsätta användaren för en potentiell risk för brand eller brännskada. Det här fenomenet är högst ovanligt (endast 1 fall har identifierats), men eftersom vi inte vill ta några risker när det gäller våra kunders säkerhet har vi beslutat att återkalla produkten (referensnummer: 8302506 / 8364850 / 8503711 / 8485678).

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - B'TWIN TILT 900.
    Återkallad produkt - B'TWIN TILT 900.

    Som en del i vårt arbete för att säkerställa kvalitet och säkerhet har våra team upptäckt ett problem. På grund av för lite gänglåsning på styrstammens skruvar kan dessa skruvar lossna. Det riskerar att få styret att röra sig vid användning av cykeln, vilket kan få kunden att ramla. Vi har därför beslutat att återkalla B'TWIN TILT 900 (modell 2606266).

    Läs mer här
  • Återkallad produkt - Snowboardbindingar Wedze
    Återkallad produkt - Snowboardbindingar Wedze

    Vi har upptäckt ett fåtal fall av bindningar som har gått sönder och som riskerar att få användaren att falla. Våra kunders säkerhet är vår främsta priorietet, och därför ber vi dig att returnera bindningarna i någon av våra butiker. (modell 8546665 / 8549533 / 8547187)

    Läs mer här

Kontaktuppgifter

Telefonnummer till våra butiker:
Kontakta kundtjänst:
Telefonttider:
  • helgfri måndag-torsdag 10:00 - 18:00
  • helgfri fredag 10:00 - 16:00

Den här sidan uppdaterades senast 18 Maj 2020.