FAQ

Vanliga Frågor

Skyddar Easybreath mig från Covid-19?

Easybreath-masken är inte ett medicinskt tillbehör.

Vi rekommenderar inte att du använder den för annan användning än avsedd. Täthet med torr hud garanteras inte (eller testas inte) och nivån av koldioxid i masken skulle vara hög eftersom den absolut inte är lämplig för sådan användning.

Slutligen rekommenderar vi att du inte ändrar masken själv, vilket kan försämra dess funktion, särskilt med avseende på luftflödet. Observera att missbruk av dess användning är inte uppmuntrat av Decathlon och vi avslår allt ansvar för skador som har skett till följd av att man har ändrat på masken eller om man har använt masken till något annat än snorkling.

Leverans

Vad händer om en vara blir skadad under transport?

Leverans till postombud:

Decathlon ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Upptäcks transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet så finns alltid valmöjligheten att skicka tillbaka det direkt eller kontakta kundtjänst för att lösa problemet i efterhand.

Hemleverans:

Vid hemleverans, så måste du kontrollera paketet, och vid eventuella skador på paketet. Om det finns skador på paketet, vänligen ta bilder på dessa och kontakta kundtjänst.

Hur fungerar Hemleverans Express?

Om du bor inom Stockholms Län så har du möjlighet att välja Hemleverans Express. Vi plockar varorna från butiken och skickar hem till dig med bud. Beställer du innan klockan 13.00 sker leveransen oftast samma dag! Varorna skickas hem till dig med Best Transport.

  • Lägg de varor du vill ha i varukorgen och gå till kassan.
  • Bor du i Stockholms Län kan du välja Hemleverans Express (alla varor kan tyvärr inte skickas med denna leveransmetoden). Detta gör du under Frakt. Om du inte är inloggad kommer du bli ombedd att logga in.
  • Välj betalsätt och bekräfta ditt köp.
  • Du får ett mail när ordern är skapad, när den plockats i butik samt när dina varor är levererad till Best transport.
  • Varorna plockas från butiken och vi bokar leverans till dig via Best transport.
  • Best transport hämtar dina varor från butiken och kör hem dom till dig.
  • Best transport kontaktar dig med vidare information gällande din leverans.

Best transport levererar vanligtvis dina varor inom 48h.

Eftersom varan plockas från butiken kan det hända att varan har tagit slut efter att din order har lagts. Då kommer butikspersonalen att kontakta dig.

Vänligen notera att ett beräknat leveransdatum endast är ett uppskattat datum och inget fastställt datum för leverans.

För köpvillkor, klicka här.

Återköp/byten/defekt vara

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta.

Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

Vi har 365 dagars öppet köp på alla våra produkter.

Kan jag beställa till annan mottagare?

Endast du som beställare kan hämta ut ditt paket från ombudet.
Det är därför inte möjligt att beställa till en annan mottagare.

Hur lång är leveranstiden?

Vanligtvis har vi en leveranstid på mellan 6 – 9 arbetsdagar, men ibland kan det ta lite längre tid beroende på lagerstatus.

  • Den uppskattade leveranstiden för just din order ser du när du väljer leveranssätt.
  • Skulle en vara i din order ha ett senare leveransdatum än dom andra varorna är det det senare datumet som gäller då vi sampackar alla våra ordrar.
  • Det uppskattade leveransdatumet anges både i varukorgen, i kassasteget samt på din orderbekräftelse.
  • Tänk på att vi endast levererar inom Sverige.

OBS! Våra närmaste lager ligger utanför Sverige vilken påverkar leveranstiden.

Vad kostar frakten?

Leveranskostnaden beror på var och hur du väljer att ta emot ditt paket:

0 kr * Postombud över 399 kr.
49 kr * Postombud under 399 kr.
0 kr Click & Collect
0 kr Click & Collect 2H
149 kr Hemleverans Postnord små produkter
199 kr Hemleverans Postnord cyklar
499 kr Hemleverans Postnord stora produkter (under 2,5 meter i längd)
999 kr Hemleverans Postnord extra skrymmande produkter (över 2,5 meter i längd, såsom kajaker)
199 kr ** Hemleverans Express Best Transport små paket (till exempel T-shirt, ett par skor, en boll eller en hjälm).
Max 4 varor, max 5 kg
349 kr ** Hemleverans Express Best Transport cyklar.
Max 4 cyklar, max 150 kg
499 kr ** Hemleverans Express Best Transport stora paket som måste transporteras på en pall, till exempel: roddmaskin, löpband och bordtennisbord.
Max 4 varor, max 100 kg

* Paketet måste uppfylla PostNords mått- och viktregler för ombudsleverans (vikt på max 20kg, längd max 1,5 m, längd + omkrets max 3 m) Länk till PostNord

** För kolli/sändningar som överstiger ovan angivna maximala mått- och viktgränser utgår en tilläggsavgift på 400 kr/sändning.

Hur hittar jag mitt leveransdatum?

I Varukorgen och i Kassan får du alltid aktuell information om när dina varor beräknas komma fram. Om varorna du beställer har olika leveranstid kommer hela din order att komma samtidigt vid senaste varans förväntade leveransdatum.

Kan jag lägga till varor i min bekräftade order?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr varken lägga till varor eller slå ihop med annan order. Du får helt enkelt placera en ny order om du önskar köpa något mer.

Var kan jag hämta mitt paket?

När du handlar från oss kan du själv välja var du vill hämta ditt paket. Det finns en mängd utlämningsställen över hela Sverige och de flesta har öppet både kvällar och helger. I Kassan får du förslag på utlämningsställen som ligger nära din bostad. Om du hellre vill hämta ditt paket någon annanstans kan du enkelt söka fram ett utlämningsställe som passar dig bättre.

Hur fungerar Click & Collect 2h?

Som kund har du möjlighet att online reservera och betala för en produkt som finns i någon av våra butiker. Det här är ett bra alternativ om du snabbt och enkelt vill hämta ut din vara i butik, utan e-handelns leveranstider eller risken att produkten är slut när du kommer fram.

  1. För att göra en reservation väljer du Köp i butik på produktsidan
  2. Vi guidar dig vidare till betalning om produkten finns tillgänglig i din butik.
  3. Din order plockas och reserveras från butikens lager.
  4. Vi kontaktar dig per mail eller SMS så snart din beställning finns att hämta.
Återköp / byten / defekt vara

Om produkten inte uppfyller vad du har förväntat dig, vill byta storlek, göra återköp eller göra en reklamation på produkten måste du komma in till någon av våra Decathlon-butiker för att göra detta. Vi kan tyvärr inte hantera dessa ärenden via telefon eller mail.

OBS! Liggtiden för ordern i butiken är 48h, sedan makuleras ordern.

Hur fungerar Click & Collect?

Placera din order online och få den levererad direkt till våra butiker, helt utan extra kostnad! När din order är redo att hämtas ut får du ett mail av oss, skriv gärna ut detta när du hämtar ut ditt paket.

  1. För att göra en beställning väljer du Click & Collect under leveranssätt i utcheckningen.
  2. Vi guidar dig vidare till betalning om produkten finns tillgänglig.
  3. Din order skickas från vårat centrallager.
  4. Vi kontaktar dig per mail eller SMS så snart din beställning finns att hämta.
Kom ihåg:
  • Ta med giltig legitimation + ordernummer vid uthämtning.
  • När vi meddelat att din order finns färdig att hämta har du åtminstone 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket
  • Meddelar du oss kan vi låta paketet ligga lite längre. Kontaktuppgifter till din butik finns här
  • Vi meddelar dig alltid innan paketet plockas bort.

Hur fungerar hemleverans?

  • Postnord levererar hem till mottagarens dörr/port fram till klockan 17.00 på dagen, tider kan variera beroende på din leveransort.
  • Du som kund aviseras via sms eller telefon: leveransdag bestäms i samråd med Postnords kundtjänst, inte Decathlon.
  • Postnord levererar innan arbetsdagen är slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2-3 timmar.
  • I hemleveranstjänsten så ingår inte bärhjälp.
Jag missade min hemleverans! Vad händer nu?

Skulle du missa den bokade tiden för hemleverans ber vi er att kontakta PostNords kundtjänst och se om bokning för ny utkörning är möjlig:

Telefonnummer till PostNord: 0771 - 33 33 10.

OBS! Notera att endast du som beställare kan ta emot ditt paket. Vid ändrat förfogande tillkommer en kostnad om 180kr.

Levererar ni utomlands?

Nej, vi levererar endast inom Sverige.

Kan jag spåra mitt paket?

  • Så fort vi packat din order så skickar vi ett mail till dig med all leveransinformation.
  • När du fått detta e-mail kan du följa din order genom att:
    1. Logga in på Mitt Konto.
    2. Klicka på Mina Ordrar.
  • Har du valt hemleverans eller leverans till ombud kan du även använda det spårningsnummer som du får i det mail du får när ordern är skickad.
  • Med det spårningsnumret kan du spåra ditt paket på PostNords hemsida ca 2 dagar efter att ditt paket skickats.

Hur blir jag aviserad om leverans?

Du får en avisering som visar när du kan hämta paketet på det utlämningsställe du valt. PostNord skickar i första hand aviseringar via SMS (om svenskt mobilnummer är angett)

Hur lång är liggtiden för ett paket?

Väljer du Click & Collect har du minst 14 dagar på dig att komma till butiken och hämta ut ditt paket. Kontakta oss om du vill att paketet ska ligga kvar lite längre. Vi kontaktar dig alltid innan paketet plockas bort.

Väljer du Postombud är liggetiden 14 dagar sen returneras det till oss.

OBS! För paket som inte hämtas ut hos ombud/terminal förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Returer & Byten

Hur fungerar återbetalning?

Returnerar du hela ordern betalar vi tillbaka totalbeloppet (inklusive fraktkostnad). Returnerar du delar av orden betalar vi tillbaka totalbeloppet av varorna (exklusive fraktkostnad). Detta gäller ej Hemleverans Express!

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.

Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Hur länge har jag öppet köp på decathlon.se?

Decathlon erbjuder 365 dagar bytesrätt/öppet köp på varor köpta på decathlon.se.*

* Vissa varor inom säkerhet kan inte returneras/bytas. Läs mer om detta på frågan "Går alla typer av varor att returnera?" nedan. Läs våra köpvillkor här

Hur gör jag en retur?

Låt säga att kläderna ni beställde inte passar, eller att barnen redan fick den där fina skateboarden i present av mormor och morfar, eller att ni helt enkelt ångrar ert köp. Inga problem! Hos på decathlon.se har vi en generös returpolicy: du har hela 365 dagar på dig att bestämma dig för om du är nöjd med ditt köp. Du kan endast returnera online-beställningar via hemsidan. Varor köpta i butik måste returneras i en av våra Decathlon-butiker.

Retur via vår hemsida

Du kan smidigt göra en retur direkt via decathlon.se, under Mitt Konto (längst upp på sidan):

  1. Klicka på Mitt Konto
  2. Logga in
  3. Klicka på Gör en retur
  4. Välj vilken order i historiken som skall returneras/bytas under Se detaljer.
  5. Under vald order kan ni välja Gör en retur
  6. Följ instruktionerna som på sidan och skicka sedan in din retur.
  7. Om du har fått en retursedel i paketet så klistrar du på den på paketet och lämnar in till ett ombud.
  8. Har du inte fått en retursedel kommer vi att maila den till din e-mailadress - kontakta oss här om du inte har möjlighet att skriva ut din retursedel så skickar vi den via post istället.
  9. Har du frågor eller funderingar, kontakta kundtjänst.
Att tänka på:
  • Om du vill göra ett byte kan endast göra ett storleksbyte, inte byta till en annan vara.
  • Har ni valt leverens till ombud, så ska retursedeln komma med i paketet. Har ni däremot valt hemleverans, så behöver ni kontakta oss för en retursedel. Decathlon står för fraktkostnaden om denna retursedel används. Kontakta oss om ni inte har möjlighet att skriva ut returblanketten själv, då skickar vi den till er via post istället.
  • Retursedeln ska sättas synligt på paketet för att din retur ska skickas kostnadsfritt.
  • Har du valt att returnera en vara/flera varor och ordern är betalad med kort återbetalas du till det betalkortet som användes vid betalning.
  • Har du valt att betala ordern via Klarna faktura gäller följande:
  • Är fakturan redan betald så återbetalar Klarna dig för returen.
  • Är fakturan ej betald, tas varan som är returnerad bort från fakturan.
Retur direkt i våra butiker

Det går bra att returnera en vara i våra butiker. Läs gärna vår Returpolicy innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

OBS! Om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Vad är Decathlons Retur- och Bytespolicy?

Returer online

Du har alltid 365 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 365 dagar från att du mottagit ditt paket.

  • När din retur är inskickad, kontrollerad och godkänd hos oss får du din återbetalning inom 7 dagar.
  • Behandlingen av din retur sker så fort den kommer in men vi reserverar oss för max 14 dagar som är högst tillåtna antal dagar enligt lag gällande återbetalning.
  • Logga in på Mitt Konto för att se status på dina återköp och summa som ska återbetalas.
  • Returnerar du hela ordern betalar vi tillbaka totalbeloppet (inklusive fraktkostnad). Returnerar du delar av orden betalar vi tillbaka totalbeloppet av varorna (exklusive fraktkostnad). Detta gäller ej Hemleverans Express!
  • Decathlon står alltid för returkostnaden, oavsett om du returnerar hela ordern eller endast delar av den. Detta gäller ej Hemleverans Express!
Byten online
  • Se till att varorna du vill byta är oanvända och att alla etiketter sitter kvar.
  • Om du vill byta till samma vara i en annan storlek lägger vi inte på någon ny leveransavgift.
  • Decathlon står för fraktkostnaden vid alla byten.
Skadade varor och felplock
  • Gäller det en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi självklart också för returfrakten.
  • Kontakta oss alltid om detta sker. Vid transportskador, d.v.s. om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det, skall du anmäla det på plats vid det angivna utlämningsstället.
  • Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss måste du ändå först hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss enligt ovan.
Återbetalning
  • Returnerar du hela ordern betalar vi tillbaka totalbeloppet (inklusive fraktkostnad). Returnerar du delar av orden betalar vi tillbaka totalbeloppet av varorna (exklusive fraktkostnad). Detta gäller ej Hemleverans Express!
  • Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med kontokort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.
  • Decathlon står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var nogrann med hur du förpackar varorna.

Kan jag returnera onlineköp i butiker?

Det går bra att returnera en vara i våra butiker. Läs gärna våra köpvillkor innan ni lägger order då vissa säkerhetsprodukter ej får returneras.

OBS! Om du har valt Klarna fakturabetalning som betalalternativ vid köp online så måste du fortfarande betala Klarna-fakturan även om ska returnera varan. Du kommer få pengar tillbaka för ditt köp i butiken.

Går alla typer av varor att returnera?

Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.

Vid retur av fullständig order inom 365 dagar för köptillfället står Decathlon för returfrakten. Kontakta oss för utfärdande av retursedel.

OBS! Av säkerhetsskäl accepterar vi inte retur av säkerhetsutrustning såsom: Klätterselar, karbinhakar, hjälmar (oavsett typ).

Hur gör jag en reklamation?

Reklamation görs genom ditt personliga konto på hemsidan och kontakt med kundtjänst.

  1. Vänligen kontakta kundtjänst och om möjligt bifoga bilder på den felaktiga/defekta varan.
  2. Under "mina ordrar" på din kontosida så kan du enkelt klicka dig in på din order och skapa en retur.
  3. När varan inkommit till oss så kommer återbetalning ske genom det betalningssätt som du använt i din order så fort utredningen av reklamationen är godkänd.

Decathlon följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara.

Decathlon förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vid reklamationer som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden då vi alltid följer deras rekommendationer. Generellt vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen). För mer information hur du ska gå tillväga som kund för att lösa en tvist, besök EU-kommissionens online-plattform.

Beställningar

Finns produkten i lager i butik?

Som kund kan du dessvärre inte se själv på vår hemsida om en vara finns i lager i butik. För att ta reda på lagerstatus för en produkt ber vi dig därför att kontakta butiken direkt och fråga personalen där - de har stenkoll! Ha gärna produktens referensnummer tillhands när du ringer, då går det fortare för dem att hitta produkten.

Mer information om våra butiker

Produktens referensnummer hittar du på produktsidorna på decathlon.se och består av sju siffror, ex: 8526111

Hur handlar jag på Decathlon.se?

Du måste ha en svensk bostadsadress för att kunna shoppa online, vara minst 18 år samt ha ett registrerat Decathlon-konto. Ett konto skapar ni enkelt och smidigt här antingen innan order läggs eller under orderprocessen.

  1. När du har hittat de varor du vill köpa klickar du på ikonen Lägg i varukorg.
  2. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till Kassan där du kan betala med kontokort eller Klarna faktura
  3. När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via e-post.
  4. Vi skickar ytterligare ett mail när dina varor är leveransklara.
  5. Du kan även följa din beställning genom att logga in på Mitt Konto.

Det står att varan är slut i kassan, varför?

Vårt lager uppdateras i realtid så är det en populär vara så finns möjligheten att varan har hunnit bli slutslåld innan ni kommit till sista delen av utcheckningen.

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (till höger, precis intill storleksalternativen)

Jag vill beställa åt ett företag, hur bär jag mig åt?

  1. Du måste skapa ett företagskonto för att beställa åt ett företag. Det är lika enkelt som att skapa ett personligt konto.
  2. Skapa ett konto kan du göra i orderprocessen när du är redo att betala eller här
  3. Fyll i en e-post, företagsnamn samt organisationsnummer.
  4. Säkerställ att företagets registerade bolagsadress och organisationsnummer stämmer överrens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.
  5. Betalning kan ske via betalkort, om faktura önskas kontakta sebastian.eriksson@decathlon.com.

Hur fungerar orderbekräftelsen?

En orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du skickat din order.

Hur får jag tag på min orderstatus?

Din order är sökbar först när det har skapats ett kollinummer på den. Ditt kollinummer visas under Mitt Konto när den skickas från oss.

Vi skickar även ett leveransmail som heter "Din order är skickad till dig" när paketet lämnar vårt lager där man kan följa paketet via samma nummer.

Jag behöver hjälp med att lägga en order

Kontakta kundtjänsten så kan de guida dig för att lägga en order.

Vår kundtjänst är öppen:

  • helgfri måndag-torsdag 10:00-18:00 samt
  • helgfri fredag 10:00-16:00

via telefon på nummer 08 - 28 13 34.

Du kan även mejla oss närsomhelst på adressen kundservice_online@decathlon.com.

Kan jag lägga till varor i min bekräftade order?

Kontakta vår kundtjänst om du önskar modifiera din order.

Förutsatt att din order inte är under behandling hos vårt lager finns möjlighet att modifiera.

Med modifiering menas att det går bra att ta bort varor samt ta bort hel order.

Tyvärr kan vi inte lägga till varor på en redan befintlig order utan istället måste en ny order göras.

Kan jag makulera/stoppa min order?

Förutsatt att din order inte har hunnit gå under behandling hos vårt lager finns möjligheten att stoppa din order. Kontakta därför vår kundtjänst så snabbt som möjligt!

Vill du inte ha ditt paket så har du fri returrätt men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket från ombudet för att du inte ska få en straffkostnad för outlöst paket.

Jag hinner inte hämta mitt paket inom 14 dagar!

Har du valt butik som utlämningsställe:
  • Ditt paket finns kvar i minst 14 dagar, om du hör av dig kan vi låta det ligga kvar lite längre.
  • Vi kontaktar dig alltid innan vi plockar bort ditt outlösta paket.
Om paketet är skickat till ombud/hemleverans:
  • Väljer du Postombud är liggtiden 14 dagar, sen returneras det till vårt lager.

OBS! För paket som inte hämtas ut hos ombud förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Jag vill ha mer information om en produkt

Om du vill ha mer information om en specifik produkt än vad som är beskrivet på hemsidan vänligen kontakta vår fysiska butik. Du blir då kopplad till relevant avdelning och får prata med en kunnig säljare för den produkt som du är intresserad av.

Finns varan i butiken?

För att få reda på om en vara finns i lager i våra fysiska butiker i Sverige så ber vi er att kontakta våra butiker, se telefonnummer nedan.

Mer information om våra butiker

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja mellan på decathlon.se?

För närvarande har vi tre olika betalsätt:

  • Kortbetalning
  • Fakturabetalning
  • Presentkortsbetalning

För betalning med kort så accepterar vi VISA och Mastercard.

Betalning med faktura görs i samarbete med Klarna AB. Med detta alternativ kan du välja att betala på avbetalning.

Presentkort kan endast köpas i butik men kan användas som betalmedel på vår e-handel såväl som i butik. För köp online behöver du pinkoden som finns på baksidan av presentkortet.

Läs mer om våra betalsätt under Betalning.

Hur fungerar kortbetalning?

  1. Du kan betala med de flesta kort med MasterCard och Visa kortsymbol.
  2. När du gjort ditt köp och gått vidare till Kassan samt loggat in väljer du kort som betalsätt.
  3. Sidan laddas då om och du skickas till en säker sida där du skall fylla i ytterligare uppgifter. Kontrollera att både dina kort- och personuppgifter stämmer innan du genomför köpet.
  4. Pengarna dras direkt från ditt konto och vi skickar dig en orderbekräftelse via e-post. Det sparas aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar.

Hur fungerar fakturabetalning?

Vi erbjuder fakturabetalning hos Klarna AB. Om du väljer att betala med faktura överlåts därmed betalningshanteringen helt till Klarna. Med detta betalningsalternativ kan du själv välja om du vill betala allt på en gång eller dela upp din betalning.

Betalningsdetaljerna från Klarna skickas till dig via e-post. Klarna behöver ditt svenska personnummer för att kunna skicka och godkänna din förfrågan om fakturabetalning. Din folkbokförda adress måste även stämma överens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.

För mer information kring hur du kan dela upp din betalning och hur du betalar via Klarna generellt, var vänlig besök Klarnas hemsida där du kan få mer detaljerad hjälp, eller ring Klarna på 08 - 120 120 10.

Klarna-fakturor har 2 veckors förfallodatum.

Hur fungerar betalning med presentkort?

Presentkort kan köpas i våra fysiska butiker och användas även på nätet. På baksidan av kortet finns en pinkod som behövs vid köp online.

Presentkorten kan laddas med mellan 100 - 1500 kr.

Hur fungerar användning av rabattkod?

Ibland har vi kampanjer på decathlon.se där du kan få rabatt genom att använda en specifik rabattkod. Rabattkoden kan ingå i en nationell kampanj eller vara personlig. Rabattkoden skriver du in i samma steg i utcheckningen som fraktsätt väljs på, precis under fraktalternativen. Om koden stämmer dras den aktuella summan / procenten som ingår i kampanjen av från totalsumman du ska betala.

Ibland händer det tyvärr att koden inte fungerar av olika anledningar. Kanske är koden felaktig på något sätt eller så krånglar systemet. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till oss så hjälper vi dig! Ring oss på 08 - 28 13 34 under kundtjänstens öppettider eller mejla oss på kundservice_online@decathlon.com.

Vad gäller för företagskunder?

Vi erbjuder samma betalningssätt för företag som för privatpersoner: kortbetalning, Klarna faktura samt presentkort

Mitt konto

Varför ska jag bli medlem hos Decathlon?

Smidigt, förmånligt och gratis

Det finns många fördelar med att gå med i Decathlons kundklubb. Nedan kan du läsa mer om hur du vinner på att bli medlem. Bestämt dig redan? Klicka här för att registrera dig som ny medlem.

Alla kvitton sparade

Att göra returer, byten och se detaljer om dina köp blir en barnlek! Medlemskortet fungerar som ditt garantibevis. Alla dina köp sparas på ditt medlemskonto så du behöver aldrig ta med dig papperskvitton till butiken eller leta i din e-postinkorg när du exempelvis vill göra en retur online.

Erbjudanden & Medlemsevent

Du får vårt nyhetsbrev (valbart) som ger dig inspiration kring det senaste vi fått in. Regelbundet bjuder vi även in till olika medlemsevent där du exempelvis kan få förtur till reor, pröva på en ny sport eller få rabatt på utvalda varor.

Kan jag använda mitt medlemskort vid köp online?

Självklart. Det enda som krävs är att ditt medlemskort är kopplat till ditt personliga konto.

Vart hittar jag cykelns serienumret?

Ditt serienummer finns skrivna på två olika ställen.

  1. Du hittar det på ditt orginalkvitto
  2. Ditt serienummer finns på samma ställe som ramnumret är skrivet på cykeln.

Vi rekommenderar därför alltid att du tar ett foto eller skriver ner dessa nummer vid köptillfället om något oförutsett skulle hända. Registrera alltid dina köp med ditt Decathlon-konto så är det lättare för oss att hjälpa dig med kvittoutskrifter, service osv.

Hur ändrar jag mina uppgifter?

Du kan alltid ändra dina uppgifter. Gör såhär:

  1. Gå till Mitt Konto och logga in med din e-postadress och lösenord.
  2. Gå till Min profil.
  3. Du kan sedan ändra din adress, personliga information samt inloggningsuppgifter

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?

Har du glömt ditt lösenord för ditt konto?
  1. Klicka på denna länk
  2. Ett fönster visas där du kan ange och bekräfta din e-postadress.
  3. Inom några minuter kommer du att få ett mail med ett nytt lösenord för att komma åt kontot.

Var hittar jag min faktura?

Varje faktura finns sparad på ditt personliga konto och hittas under

  1. Klicka på Mitt Konto
  2. Klicka sedan till Mina Ordrar
  3. Klicka därefter på Mina Kvitton
  4. Du hittar din faktura under Orderdetaljer. I denna flik kan du även skapa en retur samt spåra paket.

Kan jag lägga till en utländsk adress till mitt konto?

Tyvärr är detta inte möjligt. Vill du skicka ett paket utomlands, råder vi dig att beställa objektet på Decathlon butiken i landet.

Hur ska jag skriva mitt personnummer?

Du måste ange ditt personnummer enligt följande: ååmmddxxxx. Om detta inte fungerar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.

Hur avregistrerar jag mig från Decathlons e-postutskick?

Du kan enkelt välja om du vill ha kommunikation eller inte via ditt konto när du loggat in.

  1. Klicka på Mitt Konto i menyn
  2. Klicka på Hantera mailutskick
  3. Här kan du välja vilken typ av kommunikation du får av oss
  4. Du kan läsa om hur vi hanterar personuppgifter här. Har du frågor eller funderingar kan du kontakta vårat dataskyddsombud genom att maila personaldatasverige@decathlon.com.

Du kan även klicka på länken "avregistrera" längst ner i ett av nyhetsutskicken du har mottagit. Behöver du hjälp med att avaktivera kommunikationen finns vi tillgängliga att hjälpa dig. Kontaka oss genom vårat kontaktformulär

Notera dock att vissa utskick inte är reklamutskick och därmed inte går att avregistrera sig ifrån. Detta då dessa utskick är nödvändiga för att du som medlem ska kunna utnyttja ditt medlemskap till fullo. Exempelvis skickas samtliga bonuscheckar ut via e-post och om du behöver återställa ditt lösenord skickas även detta via e-post.

Kan jag avsluta mitt konto?

Din kundprofil kan självklart avslutas när som helst även om detta gör oss mycket ledsna. Om du önskar att göra detta, vänligen kontakta vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär eller via e-post till kundservice_online@decathlon.com. Dina åsikter är viktiga för oss så berätta gärna varför du inte längre önskar att vara en del av Decathlon.

Garantier & Säkerhet

Hur lång garanti erbjuder Decathlon.se?

Decathlon erbjuder minst två (2) års garanti på samtliga produkter, d.v.s. både våra egna Passion Brands samt övriga varumärken. Utöver detta finns det produkter som omfattas av en förlängd garantitid:

  • Stommar på våra fitnessmaskiner (löpband, crosstrainers, träningscyklar osv) har en garanti på 5 år. Rörliga samt mindre delar har en garantitid på 2 år.
  • Ryggsäckar från vårt eget varumärke Quechua har en garantitid på hela 10 år.
  • Vi erbjuder livstidsgaranti på cykelramar och styva framgafflar på cyklar från vårt eget varumärke B'Twin. Ramar och gafflar gjorda av karbon har 5 års garanti, övriga delar har 2 års garanti.

Garantin omfattar inte:

  • Produkter som har skadats/försämrats på grund av slitage, misskötsel och felaktig användning (alla typer av fel som inte beror på att produkten är defekt vid köptillfället).
  • Transportskador
  • Skador som uppkommit vid förvaring av produkten i ogynnsam miljö
  • Skador som uppkommit när produkten har använts i annat syfte än för privat bruk.

Använder Decathlon Cookies?

Ja, Decathlon använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner samt för att förbättra användarupplevelsen. Läs mer om hur Decathlon använder cookies här.

Hur säkert är det att handla på Decathlon.se?

Decathlon använder krypterad dataöverföring vid betalningar. Betalnings- och personuppgifter sker alltid via säkra sidor.

När du registrerar dig hos oss och beställer varor godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Decathlon Sverige AB skyddar dina personuppgifter enligt EU-stadgad lagordning. Du har självklart rätt att se dina personuppgifter som vi har registrerat. Skulle dessa vara felaktiga eller ofullständiga kontakta då gärna oss så att uppgifterna kan rättas eller raderas.

Läs om Decathlons sekretesspolicy här.

Har du frågor gällande dessa villkor är du välkommen att kontakta vårat dataskyddsombud via e-post: personaldatasverige@decathlon.com.

Skyddar Decathlon.se mina personuppgifter?

När du registrerar dig hos oss och beställer varor godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Decathlon Sverige AB skyddar dina personuppgifter enligt EU-stadgad lagordning. Du har självklart rätt att se dina personuppgifter som vi har registrerat. Skulle dessa vara felaktiga eller ofullständiga kontakta då gärna oss så att uppgifterna kan rättas eller raderas.

Läs om Decathlons sekretesspolicy här.

Har du frågor gällande dessa villkor är du välkommen att kontakta vårat dataskyddsombud via e-post: personaldatasverige@decathlon.com.

Övriga frågor

Vilket ansvar tar Decathlon för miljö och samhälle?

Decathlon tillverkar produkterna på miljövänligt sätt: med miljövänliga material, utan onödiga förpackningar i butiken (t.ex. skickas skorna utan "kartongboxar") och med optimerad transport - precis som IKEA. För mer information om hur Decathlon arbetar internationellt med miljöarbete, klicka här.

Decathlon i media

Arbetar du inom media och vill veta mer om vår verksamhet? Vänligen kontakta oss på kundservice_online@decathlon.com

Cookies

Decathlon använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner samt för att förbättra användarupplevelsen. Läs mer om hur Decathlon använder cookies här.

Köpvillkor

Läs våra köpvillkor här.

Sekretesspolicy

Läs vår sekretesspolicy här.