Referens : 8353818
Lägg till min önskelista
Produkten är redan tillagd
KROPPSVIKTSTRÄNING - TILLBEHÖR

Dörrtrapets Pull up bar 70 cm DOMYOS

DOMYOS
4.4/5
4.4/5
Decathlon
Vårt hängivna styrketräningsteam har designat dörrtrapetsen för enkel träning hemma. Justerbar längd från 70 - 95 cm. Vill du ha en dörrtrapets som du enkelt installerar?Dörrtrapetsen Pull Up Bar: du fäster den utan verktyg, för effektiv träning av överkroppen.
GRATIS frakt till din Decathlonbutik
365 dagars öppet köp
GRATIS returer
Boka online
Hämta inom 2 timmar
Betala online

Produktens fördelar

Soliditet Tål 100 kg utan fästskruvar och 130 kg med skruvar.
Mångsidighet Träna rygg, arm- och magmuskler med ett enda redskap!
Monterbarhet/Demonterbarhet Monteras enkelt utan verktyg med fästsytemet.
Kompakthet Ryms enkelt under sängen eller i ett skåp.

Teknisk information

Dörrtrapetsen som passa i alla hem!

Ofta måste du kompromissa med heminredningen när du har träningsredskap hemma.Dörrtrapetsen är diskret och passar i alla hem!Med trycksystem som inte kräver fästskruvar.Resultatet?Du får en stark rygg och slipper göra hål i dörrkarmen.

Hur monterar du din dörrtrapets

Börja med att justera längden på din stång genom att vrida båda ändarna på stången.Dra sedan åt mittenzonen för att låsa stången.Tar du grepp om stången genom att vrida den mot dig?Då kan du göra övningarna med handflatorna mot stången.För att utföra övningarna med handflatorna riktade mot dig (supinerat grepp), ställ dig på andra sidan stången.På så sätt så förblir stången åtdragen.

Mått

Stågen sträcker sig från 68 cm till 95 cm
De röda spetsarna mäter 4,7 cm i diameter

En dörrtrapets för mångsidig träning

När du styrketränar med dörrtrapetsen stärker du alla överkroppens muskler genom olika pull-up övningar:biceps, ryggmuskler, axlar, bröstmuskler och även magmuskler.Supinerat grepp (handflatorna vända mot dig), tränar främst biceps.Pronerat grepp (handflatorna framåt), fokuserar mer på ryggmusklerna.Hur tränar jag magmusklerna?Lyft knäna när du gör övningarna!

Hur börjar jag göra pull-ups?

Att lyckas lyfta sin egen kroppsvikt är den första utmaningen när det kommer till träning med kroppen som redskap.I början kan du använda gummiband som avlastar en del av kroppen.När du väl bemästrar tekniken kan du istället använda vikter för att öka svårighetsgraden.

Se mer Se mindre

Material och råd

Komposition
Struktur
100% Stål
Skum
100% Nitrilgummi (NBR)
Kork
100% Termoplastisk polyuretan
Begränsad användning: Maxvikt:130 kg med fästskruvar, 100 kg utan

Vårt engagemang

Garanti: 2 År

Omdömen

Personalens omdömen