kundservice


Välkommen till Decathlons kundtjänst!
Nedan hittar du svar på många av de vanligaste frågorna vi får. Skulle du inte hitta svar på din fråga är du mer än välkommen att mejla oss på kundservice_online@decathlon.com eller ringa oss vardagar mellan 10:00 - 18:00 på 08 - 28 13 34. Frågor ställda till vår kundtjänst gällande köp eller reklamationer besvaras vardagar inom 48 h.

Beställning

Hur handlar jag på www.decathlon.se?

Du måste ha en svensk bostadsadress för att kunna shoppa online, vara minst 18 år samt ha ett registrerat Decathlon-konto. Ett konto skapar ni enkelt och smidigt här på hemsidan, antingen innan order läggs eller under orderprocessen.

När du har hittat de varor du vill köpa klickar du på ikonen ”Lägg i varukorg”. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till kassan där du kan betala med kontokort, Klarna faktura eller med Decathlons e-checkar.

När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via e-post. Vi skickar ytterligare ett mail när dina varor är leveransklara. Du kan även följa din beställning genom att logga in på Mitt Konto.

En vara i min shoppingbag var plötsligt slutsåld när jag kom till kassan, hur är det möjligt?

Vårt lager uppdateras i realtid så är det en populär vara så finns möjligheten att varan har hunnit bli slutslåld innan ni kommit till sista delen av utcheckningen.

Vilken storlek ska jag ta?

Du hittar vår fullständiga storleksguide här.

Du kan även hitta storleksguider på produktsidorna (till höger, precis intill storleksalternativen)

Jag vill beställa åt ett företag, hur bär jag mig åt?

Då skapar du helt enkelt ett företagskonto. Det är lika enkelt som att skapa ett personligt konto. Skapa ett konto kan du göra i orderprocessen när du är redo att betala. Det som behövs är endast en e-post, företagsnamn samt organisationsnummer.

Företagets registerade bolagsadress och organisationsnummer måste även stämma överens med den kontoadress du registrerat hos oss på decathlon.se.

Hur fungerar orderbekräftelsen?

En orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du skickat din order.

Hur får jag tag på min orderstatus?

Din order är sökbar först när det har skapats ett kollinummer på den. Ditt kollinummer visas under Mitt Konto när den skickas från oss.

Vi skickar även ett leveransmail som heter "Din order är skickad till dig" när paketet lämnar vårt lager där man kan följa paketet via samma nummer.

Jag har problem med att placera min order. Hur kan jag få hjälp?

Kontakta kundtjänsten så kan de guida dig för att lägga en order.

Vår kundtjänst är öppen 10:00-18:00 via telefon på nummer 08-28 13 34. Du kan även mejla oss närsomhelst på adressen kundservice_online@decathlon.com.

Kan jag ta bort/lägga till varor eller ändra i en beställning?

Kontakta vår kundtjänst om du önskar modifiera din order. Förutsatt att din order inte är under behandling hos vårt lager finns möjlighet att modifiera. Med modifiering menas att det går bra att ta bort varor samt ta bort hel order. Tyvärr kan vi inte lägga till varor på en redan befintlig order utan istället måste en ny order göras.

Kan jag makulera/stoppa min order?

Förutsatt att din order inte har hunnit gå under behandling hos vårt lager finns möjligheten att stoppa din order. Kontakta därför vår kundtjänst så snabbt som möjligt!

Vill du inte ha ditt paket så har du fri returrätt men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket från ombudet för att du inte ska få en straffkostnad för outlöst paket.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket inom 14 dagar?

Har du valt butik som utlämningsställe så finns ditt paket kvar i minst 14 dagar, om du hör av dig kan vi låta det ligga kvar lite längre. Vi kontaktar dig alltid innan vi plockar bort ditt outlösta paket.

Om paketet är skickat till ombud/hemleverans: Väljer du Postombud är liggtiden 14 dagar, sen returneras det till vårt lager. För paket som inte hämtas ut hos ombud förbehåller sig Decathlon rätten att debitera kunden 200 kr (små produkter)

Vart vänder jag mig för mer information om en specifik produkt?

Om du vill ha mer information om en specifik produkt än vad som är beskrivet på hemsidan vänligen kontakta vår fysiska butik. Du blir då kopplad till relevant avdelning och får prata med en kunnig säljare för den produkt som du är intresserad av. Numret till vår butik i Stockholm är: 08-71 08 800.

Hur tar jag reda på om en vara finns i lager i Decathlons fysiska butiker?

För att få reda på om en vara finns i lager i våra fysiska butiker i Sverige så ber vi er att kontakta vår kundservice, se telefonnummer och e-postadress nedan.

Ring vår kundservice Ställ en fråga via e-post