Proteinpulver

57 Produkter Produkter

sortera efter

Produkten lades till
Jämför produkterna (0/5)
Öppna
Ej tillgänglig för jämförelse
Jämförelselistan är full. Var god och ta bort en produkt.
Ta bort

Tips om hur man börjar dricka protein shakes

Idag konsumerar miljontals människor - från idrottare till nybörjare i gymmet - protein shakes som en del av en balanserad, hälsosam kost.

Här är en guide kring vad du bör tänka på när du dricker dem.

Fakta om proteinintag - och varför du kan behöva mer än du tror

Protein, som består av molekyler av aminosyror, är avgörande för att bygga, underhålla och reparera kroppsvävnad. Medan den brittiska regeringen endast rekommenderar minst 55 gram protein per dag för män och kvinnor, bör alla som gör hjärt- och / eller viktlyft syftar till att konsumera betydligt mer än denna siffra.

Det beror på att din kropp behöver mer protein för att reparera dina muskler medan du vilar (cardio använder också mycket muskelkraft, även om det inte hjälper dig att få muskler).

Varför dricka proteinshakes?

Proteinshakes är ett bekvämt dagligt tillskott när du behöver öka ditt proteinintag men inte har tid att förbereda en måltid. Men med så många proteindrinkar där ute kan det vara svårt att ta reda på vilka typer som passar dig. Så här är några topptips om hur man börjar dricka protein shakes.

De viktigaste fördelarna med proteinshakes

De kan hjälpa till att maximera muskelväxten

Vi vet att du antagligen är medveten om att många människor tar proteinshakes för att få muskler. Men visste du att whey-protein kan dyka upp i blodomloppet på så lite som 15 minuter efter konsumtion? Det är enligt Dr, Jeff Vole, en dietist och professor vid institutionen för humanvetenskap vid Ohio State University. Detta är en av de främsta anledningarna till att de är ett så populärt tillägg efter ett intensivt träningspass.

De är en av de mest kostnadseffektiva proteinkällorna som finns tillgängliga

Att dricka proteinshakes är mycket billigt. Du kan ofta få ca 1 kg whey-protein för mindre än 250 kr - och detta kommer vanligtvis att inkludera cirka 750 gram protein. De är praktiska när du bara vill ha ett mellanmål. Om du planerar att gymma under veckan är proteinshakes ett snabbt och enkelt sätt att driva kroppen för din träning. De är perfekta när du behöver ett energikraft för en träning på morgonen - och de är också praktiska när du vill gå på gymmet direkt efter jobbet men inte har tid att åka hem för att förbereda en måltid. Det är just därför man kan se många body builders ta med sig sina shakers varje gång de gymmar.

Använd dock endast proteinshakes som ett komplement till en hälsosam och balanserad kost. Sikta också på att få ditt dagliga proteinintag från många andra källor - till exempel ägg, kött, bönor, nötter eller frön. Vegetariska proteiner är extra viktiga för de som inte äter mycket kött.

När ska man dricka proteinshakes?

Många bodybuilders och idrottare är överens om att den bästa tiden att dricka en proteinshake är strax innan du går till gymmet - och snart efter att du är klar. De bästa alternativen är whey-protein eller whey-isolat, eftersom dessa snabbt absorberas i blodomloppet.

Om du har som mål är att få muskler, kan du överväga att ta en proteinshake på morgonen, eftersom den snabbsmältande vasslen snabbt kommer att införa aminosyror i dina muskler efter att du vilat hela natten. För optimal återhämtning, drick din proteinshake inom en timme efter avslutad träning.

Om du vill veta mer om våra kosttillskott så kan du klicka här.